צה"ל תקף הלילה (רביעי) ברצועת עזה, בתגובה לירי תלול מסלול שבוצע אמש לעבר שטח מדינת ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה באמצעות כלי- טיס של חיל-האוויר שתי תשתיות טרור השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה.



עוד נמסר כי "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וימשיך לפעול בחומרה על מנת לשמר את השקט ביישובי הדרום". 



אמש נשמע זוהה שיגור מרצועת עזה אל עבר שטח מדינת ישראל, אך לא הופעלה אזעקה. צה"ל מסר כי מדובר ככל הנראה בנפילה בסמוך לגדר המערכת. מוקדם יותר אתמול, דווח על אזעקת שווא שנשמעה בעוטף עזה ובאשקלון בשל טעות בזיהוי של מערכת כיפת ברזל. מצה"ל נמסר כי מדובר ביירוט שווא וכי המיירט התפוצץ באוויר. אזעקת השווא נשמעה בדרום אשקלון ובקיבוצים אור הנר וארז שבעוטף עזה. דווח תחילה כי מערכת כיפת ברזל ביצעה יירוט אחד של השיגור שבוצע לפי הערכות מבית חנון וכי רקטה נוספת נמצאה בשטח פתוח ליד אחד הקיבוצים. עדיין לא ברור מהי הסיבה להפעלת המערכת, וככל הנראה הנושא בבדיקה.


לפני כשבוע וחצי נשמעה אזעקת אמת בקיבוצים נחל עוז ובעלומים שעל גבול רצועת עזה. תושבים באזור דיווחו על פיצוץ שנשמע בגזרה ולאחר מכן אותרה נפילה בשטח פתוח ביישובי עוטף עזה, כ-800 מטרים ממנו. לא היו נפגעים באירוע ומדובר צה"ל נמסר כי "מדובר בנפילה בשטח פתוח, כוחות ביצעו סריקות במרחב".