נמשכת המתיחות. ניסיון לפיגוע דקירה אירע הבוקר (ראשון) בצומת כפר אדומים סמוך למעלה אדומים. נהג פלסטיני ניסה לדרוס אזרחים שעמדו במקום, משלא הצליח הוא ירד מהרכב ובאמצעות סכין דקר ישראלי בן 51 באורח קל. המחבל נורה ונוטרל על ידי אזרח במקום. המחבל מת מפצעיו. צירי התנועה סביב האזור סגורים עד לסיום טיפול.



חובש רפואת חירום במד"א, ניר בוזגלו שהגיע למקום סיפר: "כשהגענו למקום ראינו בתוך רכב פרטי גבר כבן 51 בהכרה מלאה כשהוא סובל מחבלה קלה בידו, הענקנו לו טיפול רפואי במקום ופינינו אותו לבית החולים "הדסה הר הצופים" במצב קל מאוד".


דקות אחדות לאחר הפיגוע. צילום: דוברות מד"א


זירת פיגוע הדקירה. צילום: דוברות מד"א


בתוך כך, לפני כשעה הגיעה מחבלת לטרמפיאדה ליד מחסום חווארה בכיכר החטיבה בשומרון ותכננה לדקור נערה שישבה שם. רכב הנהוג על ידי גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון לשעבר, שהיה במקום וזיהה אותה שולפת סכין, פגע בה ולאחר מכן חיילים שהיו במקום ירו בה ונטרלו אותה, אין נפגעים לכוחותינו. לפי דיווחים פלסטיניים המחבלת היא אשרקאת טהא אחמד קטנאן בת 16 והיא חוסלה.



הפלסטינית ניסתה לדקור ישראלי שעמד בטרמפיאדה. מסיקה שהגיע ברכבו זיהה את הדקירה ומנע את ניסיון הפיגוע. לאחר מכן כוח צה"ל נטרל אותה. יוסי דגן, ראש המועצה הנוכחי אמר בסיום האירוע: "אני מברך את ראש המועצה היוצא גרשון מסיקה, על התעוזה והתושייה שגילה כשהבחין היום במחבלת מנסה לדקור תושבת וסייע לחסל אותה. חבל שאנחנו בישראל צריכים להתמודד עם המראות האלה יום יום. צר לנו על שגרת החיים הזו, אולם אין לנו אלא לברך על כך שיש לנו אזרחים כאלה".




המחבלת מניסיון הדקירה ליד הטרמפיאדה


מסיקה התראיין לגלי צה"ל וסיפר: "נעמדתי בטרמפיאדה, ראיתי מחבלת שרצה אחרי ילדה ומישהו צעק 'מחבלת'. ראיתי אותה עם סכין שלופה אז תוך שבריר שנייה שברתי ימינה ונכנסתי בה עם הרכב. היא נפלה ואחרי זה בא חייל וסיים את המלאכה - ירה בה".



עוד הוא אמר: "הכל קרה בכיכר של צומת חטיבת שומרון, זה ליד מסוף חווארה, ליד אלון מורה. הנערה שכמעט נדקרה - עד עכשיו היא בהלם ומנסים להרגיע אותה. נראית לי בת 17. לקחתי טרמפיסטים ופתאום המחזה הזה לפניי. לא חשבתי הרבה ונכנסתי בה. זו פעם ראשונה שאני מסייע ככה לכוחות הביטחון. אני שמח כי היה לי ברור שהיא תפגע בילדה הזו. המחבלת הייתה בריונית כזאת. עכשיו הצבא והמשטרה שם".



סוף שבוע של אירועים ביטחוניים


ניסיון הדקירה מגיע לאחר שאתמול אירע פיגוע דקירה בקרית גת בו ארבעה בני אדם נפצעו באורח בינוני עד קשה. לאחר האירוע נמלט המחבל מהמקום ונפתח מצוד נחרב אחריו. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים "ברזילי" את הפצועים בהכרה מלאה. 



לאחר מספר שעות של סריקות ברחבי העיר נלכד המחבל. בהתאם להערכות, הוא הסתתר בתחומי העיר ולא עזב אותה. עם תפיסת המחבל הודיעה עיריית קרית גת כי הלימודים מחר יתקיימו כסדרם. מהמשטרה נמסר כי המחבל, מוחמד טרדה, בן 18, נעצר ונתפס בחצר בית פרטי בקרית גת ברחוב דוד המלך בו בוצע פיגוע הדקירה. המחבל שנעצר הינו שוהה בלתי חוקי שככל הנראה עבד בעיר ומעצרו התאפשר לאחר סריקות נרחבות של מאות שוטרים ולוחמי משמר הגבול. כמו כן נתפסה הסכין ששימשה לפיגוע וכן שני חשודים שוהים בלתי חוקיים בחשד כי סייעו למחבל. השלושה הועברו לחקירת שב״כ ומשטרת ישראל.



בנוסף, אתמול בבוקר סוכל ניסיון פיגוע דקירה סמוך למערת המכפלה. צעירה פלסטינית הגיעה לעמדת צלבנית הסמוכה למערת המכפלה. הפלסטינית עוררה את חשדם של לוחמי משמר הגבול ושוטרי מחוז יהודה ושומרון המאיישים את העמדה דרך קבע והם קראו לחשודה לעצור אך היא לא נענתה להם והמשיכה להתקרב לעבר השוטרים. הלוחמים דרכו את נשקיהם והחלו בבדיקה מאובטחת שכללה נוהל מעצר חשוד. כעבור זמן קצר הצליח הכוח להשתלט על החשודה ואזק אותה. בבדיקה בכליה אותרה סכין שאיתה על פי החשד התכוונה לבצע פיגוע דקירה כנגד הכוחות במקום. החשודה נלקחה לחקירה.