פיגוע דקירה התרחש היום (ראשון) בצומת גוש עציון. צעירה בת 21 נפצעה באורח קשה לאחר שנדקרה בפלג גופה העליון. היא פונתה לבית החולים ושם מתה מפצעיה. הדר בוכריס  מצפת היא הצעירה שנרצחה בפיגוע. כוחות הביטחון במקום ירו במחבל וחיסלו אותו. המחבל אשר ביצע את פיגוע הדקירה הוא עצאם תואבתה, בן 34, רווק, תושב בית פג׳אר, ללא רקע ביטחוני קודם.  

ד"ר עופר מרין, מנהל מרכז טראומה בבית חולים שערי צדק

מד"א ירושלים העניקו טיפול ראשוני לישראלית אחת הפצועה בפלג גופה העליון ופינו אותה לבית החולים שערי צדק בעיר במצב קשה ביותר ולא יציב. פאראמדיק מד"א, זכי יהב שהגיע למקום סיפר: "על המדרכה סמוך לתחנת האוטובוס שכבה צעירה כבת 20 מחוסרת הכרה עם פצעי דקירה בפלג גופה העליון, אזרחים שהיו במקום החלו לסייע לה ולעצור את הדימומים. העלנו אותה במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים לבית החולים כשהיא מורדמת ומונשמת".

זירת הפיגוע בגוש עציון


לאחר מכן, עדכן ד"ר עופר מרין, מנהל מרכז הטראומה בשערי צדק על מצבה של הצעירה ואמר כי "לבית החולים שערי צדק בירושלים הגיעה בחורה צעירה שנדקרה מספר רב של פעמים, באיזור החזה והלב. היא הגיעה אלינו למעשה ללא רוח חיים, ללא לחץ דם, נעשו ניסיונות החייאה ביחידת הטראומה, אך שם נאלצו לקבוע את מותה. ההודעה יצאה באיחור מסוים כיוון שלקח זמן לאתר את ההורים. היא הגיעה במצב אנוש ולא היה דבר מעשי שאפשר היה לעשות".



הדר בוכריס ז"ל. צילום: פייסבוק


זירת הפיגוע בגוש עציון. צילום: לוחמי אש גוש עציון



מוקדם יותר היום ניסיון לפיגוע דקירה אירע הבוקר בצומת כפר אדומים סמוך למעלה אדומים. נהג פלסטיני ניסה לדרוס אזרחים שעמדו במקום, משלא הצליח הוא ירד מהרכב ובאמצעות סכין דקר ישראלי בן 51 באורח קל. המחבל נורה ונוטרל על ידי אזרח במקום. המחבל מת מפצעיו. צירי התנועה סביב האזור סגורים עד לסיום טיפול.




פיגוע דקירה, צומת כפר אדומים. צילום:דוברות מד"א



לפני כן הגיעה מחבלת לטרמפיאדה ליד מחסום חווארה בכיכר החטיבה בשומרון ותכננה לדקור נערה שישבה שם. רכב הנהוג על ידי גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון לשעבר, שהיה במקום וזיהה אותה שולפת סכין, פגע בה ולאחר מכן חיילים שהיו במקום ירו בה ונטרלו אותה, אין נפגעים לכוחותינו. לפי דיווחים פלסטיניים המחבלת היא אשרקאת טהא אחמד קטנאן בת 16 והיא חוסלה.



הפלסטינית ניסתה לדקור ישראלי שעמד בטרמפיאדה. מסיקה שהגיע ברכבו זיהה את הדקירה ומנע את ניסיון הפיגוע. לאחר מכן כוח צה"ל נטרל אותה. יוסי דגן, ראש המועצה הנוכחי אמר בסיום האירוע: "אני מברך את ראש המועצה היוצא גרשון מסיקה, על התעוזה והתושייה שגילה כשהבחין היום במחבלת מנסה לדקור תושבת וסייע לחסל אותה. חבל שאנחנו בישראל צריכים להתמודד עם המראות האלה יום יום. צר לנו על שגרת החיים הזו, אולם אין לנו אלא לברך על כך שיש לנו אזרחים כאלה".



מחבלת, פיגוע דקירה בשומרון. צילום:ללא