אביה של המחבלת אשרקת טהה אחמד קטנאני (16), שביצעה את ניסיון פיגוע הדקירה במחסום חווארה היום (ראשון) כינה את דריסתה ואת הירי בה "פשע מלחמה". אביה הדגיש כי "בתי יצאה למות מות קדושים".



דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, אמר כי "דריסתה של הנערה הפלסטינית והירי בה במחסום חווארה בשכם בידי אחד ממנהיגי המתנחלים, בא בעידוד מממשלת נתניהו, ומהווה פשע מלחמה מסוכן. פשעים אלה יבאו את העם שלנו להמשיך באינתיפאדה ובהגנה על עצמו, וכן בשכלול האמצעים שלו".



חמאס האשים את מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, שלדבריו שותק "על פשעי המלחמה הישראלים. הוא לא דואג לנקוט בצעדים על מנת להפסיק את טרור מדינת ישראל. עליו לשאת באחריות ולכבד את החוק הבינלאומי".



למרות זאת, אביה של הנערה, שייח' טהה קטנאני משכם, הדגיש בשיחה לאתרים פלסטינים כי בתו יצאה למות מות קדושים בהגנה על דתה ובני עמה. "היא נפרדה ממני בבוקר בדרכה לבית הספר, אך לא ידעתי שזו הפרידה האחרונה", אמר האב.



בני משפחת קטנאני בשכם מוכרים כמזוהים עם הג'יהאד האסלאמי. "בתי יצאה כדי לפגוע בכובשים וביקשה למות כשהידה. היא גרמה לי להיות גאה, ואני מתייחס אליה כאל שהידה. היא אף ביקשה לתרום את איבריה למען החולים הנזקקים מבני העם הפלסטיני", הוסיף האב.



כזכור, המחבלת הגיעה הבוקר לטרמפיאדה ליד מחסום חווארה בכיכר החטיבה בשומרון ותכננה לדקור נערה שישבה שם. רכב הנהוג על ידי גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון לשעבר, שהיה במקום וזיהה אותה שולפת סכין, פגע בה ולאחר מכן חיילים שהיו במקום ירו בה ונטרלו אותה, אין נפגעים לכוחותינו.