מה הקשר בין הפרשת חלה לשירות בצה"ל, זה מה שתוהה אם לחיילת בצה"ל שנלקחה באמצע הטירונות לכפר חב"ד והשתתפה בטקס הדתי. האם הזועמת אמרה למעריב אונליין: "מי יכול להסביר למה הבת שלי, שהתגייסה בשבוע שעבר לצה"ל, נמצאת בטירונות וכרגע כתבה לי שלקחו אותם לכפר חב"ד לטקס של הפרשת חלה? אני המומה!!!". 



עוד הוסיפה האם כי בתה מתכתבת איתה מידי פעם והבוקר היא שלחה שהיא בכפר חב"ד. "שאלתי אותה מה היא עושה שם והיא סיפרה שלקחו אותה לטקס הפרשת חלה". האם אמרה כי לבת אין טלפון באופן רציף, אולם לדבריה היא נלקחה לטקס בגלל סדרת חינוך שהם עוברים שם.



טקס הפרשת חלה הפך באחרונה לפולחן פופולארי שמתחבר בעיקר לאירוע בו רבנית מזמינה לביתה נשים רווקות, מכינה חלה על פי ההלכה היהודית ומברכת את הנשים בברכת זוגיות ופוריות. המצווה היא אחת מתוך שלוש מצוות שיוחדו לנשים, כשהאחרות הן הדלקת נרות ושמירת נידה. נשים בהריון הולכות לטקס כזה כדי לקבל ברכה לבריאות ולהצלחת ההיריון בסיום הטקס נהוג לתת לרבנית צדקה.



"אני לא מבינה מה הקשר בין הטקס הדתי הזה לשירות הצבאי שלה", הביעה האם פליאה. "זה לא חלק מתהליך של קורס וצריך לשאול את המפקדים מה זה הדבר הזה. גם אם זה חלק מפעילות חברתית שהיא לא חובה אז למה בחרו דווקא בדבר כזה?", סיכמה האם.



מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי טרם היציאה לפעילות הובהר לחיילות כי מדובר בפעילות רשות.



גורם בצה"ל הוסיף כי בפער הזמנים בין גיוס הבנות לבנים מועברים תכנים ערכיים וחינוכיים. במסגרת זו, תואם יום לטירוניות בהובלת הרבנות הצבאית, במסגרתו נסעו לכפר חב"ד לפעילויות שונות. טרם היציאה לפעילויות ניתנה לחיילות אופציה להישאר ביחידה והובהר להן כי הן אינן חייבות לקחת חלק בפעילויות מסוג זה. במהלך הסיור חיילת ביקשה שלא להשתתף באחת הפעילויות והיא אכן לא השתתפה.