מציאות חדשה לתושבי חווארה, חברון ושכם: צה"ל הציב הלילה (שלישי) מחסומים ביציאות מהכפרים והחל מהבוקר מתבצעות בדיקות קפדניות על כלל היוצאים. גורם צבאי מוסיף כי צה"ל מייצר לחץ סביב כל הכפרים: "אנחנו עולים עם כוחות לבתים, מחפשים אמל"ח ומבוקשים ועוצרים אותם. לחלק מהעצורים אנחנו מגיעים לאחר שאתרנו אותם מסיתים בפייסבוק, ויש תוצאות. יש מעקבים בפייסבוק ואנחנו עושים פעילות מודיעינית שם".



הגורם הצבאי מסביר כי שתי בעיות מרכזיות עומדות כרגע על שולחן מערכת הביטחון: השוהים הבלתי חוקיים ואבטחת הצירים 60, 35 וציר 443 בו בוצע אתמול הפיגוע הרצחני. "בכל המוקדים האלה הגברנו את הבדוקים בצורה דרמטית. יש שם יותר כוחות ואנחנו מקווים שנראה גם תוצאות בשטח" הוא מסביר. גם צומת תפוח קיבל תשומת לב יתרה והבוקר פלסטיני שנעצר לבידוק כבר הספיק לבצע פיגוע דריסה בו נפצעו 3 שוטרי מג"ב.



ההחלטה הזו מצטרפת לכך שבמערכת הביטחון שוקלים כעת לבצע גירוש של משפחות מחבלים שידעו על כוונת בן משפחתם לבצע פיגוע ולא עצרו אותו. גורם ביטחוני אמר אמש למעריב אומליין כי הנושא נמצא בבדיקה משפטית של היועצים המשפטיים במשרד הביטחון וטעון אישור של היועץ המשפטי לממשלה. הנושא עלה במהלך הערכת המצב שקיימו ראש הממשלה ושר הביטחון עם צמרת המערכת הביטחונית אתמול בגוש עציון.