הותר לפרסום כי אתמול סוכל פיגוע דקירה סמוך לתחנה המרכזית בירושלים. החשוד, בן מיעוטים בן 19 תושב העיר העתיקה, הובא היום (רביעי) לבית משפט השלום בירושלים ומעצרו הוארך בחמישה ימים.



בסמוך לשעה 10:00 אתמול הבחין מאבטח של הרכבת הקלה בצעיר בן מיעוטים שמתהלך בסמוך לתחנת ההסעה של הרכבת הקלה ברחוב יפו ליד התחנה המרכזית. הצעיר עורר את חשדו של המאבטח שביקש לבדוק אותו. במהלך הבדיקה הבחין המאבטח בסכין המוסלקת על גופו של החשוד ובסיוע שוטר מג"ב במילואים ההשתלטו השניים על המחבל ואזקו.



בחקירתו הודה החשוד כי יצא בבוקר מביתו בכוונה לבצע פיגוע דקירה. המחבל לקח סכין גדולה מביתו, יצא למקום עבודתו במערב העיר, ירד באזור התחנה המרכזית והחל לתור אחר קורבן.



מפקד המחוז ניצב משה (צ׳יקו) אדרי שיבח את ערנות מאבטח הרכבת הקלה ואת פעילותו יחד עם שוטר מג״ב מילואים וציין כי "ערנותו של המאבטח שפעל במקצועיות, ללא היסוס ובאומץ יחד עם שוטר מג״ב מילואים, סיכלו פגיעה בחפים מפשע. השניים פעלו כמצופה מהם וראויים לכל הערכה".




זירת הפיגוע בחברון. צילום: מועצת הר חברון


בתוך כך גל הטרור ממשיך,ישראלי כבן 20 נדקר ונפצע היום בפלג גופו העליון בפיגוע דקירה שאירע בצומת אל פואר שבהר חברון, צפונית לקרית ארבע. הישראלי נפצע ככל הנראה בצווארו, ומצבו הוגדר קשה. לאחר קבלת טיפול רפואי בשטח ע"י חובשים ופרמדיקים של מד"א, פונה הפצוע לבית החולים שערי צדק כשהוא בהכרה, עם פצע דקירה עמוק בוושט. המחבל שביצע את הדקירה נורה ונוטרל.



מוקדם יותר הבוקר אירע ניסיון פיגוע ירי ברחבת מערת המכפלה. כוח שהגיע למקום דיווח על קולות ירי, אך לא היו נפגעים באירוע. לאחר בדיקה עלה כי מדובר בירי של צלף וזוהתה פגיעה באחת המכוניות בחניה, הרכב ניזוק וכאמור לא היו נפגעים. הערכות הן כי הירי בוצע מאחת השכונות הסמוכות. תושב שהגיע לרכבו לאחר שחנה סמוך למערת המכפלה, זיהה פגיעת ירי בחלון הצדי וכשנגע בחלון הוא התנפץ לחלוטין. ככל הנראה מדובר בירי בודד מכיוון שכונת אבו סנינה.