הרמטכ"ל גדי איזנקוט המריא השבוע לביקור בבריסל בחשאי בגלל המצב הביטחוני, דבר ביקורו נשמר באיפול. הרמטכ"ל נחת בבירת בלגיה אל תוך סידורי אבטחה חסרי תקדים שכללו מאבטחים מבלגיה ומישראל. במערכת הביטחון שקלו אם לקיים את הביקור ובסופו של דבר הוחלט על נחיצותו והרמטכ"ל המריא בתחילת השבוע.



הרמטכ"ל שב לאחר יממה אחת בלבד ובמהלך הביקור נפגש עם הקצין הבכיר בצבא ארצות הברית הממונה על אירופה במטרה להעריך את המציאות הביטחונית בעקבות גל הטרור האחרון שפוקד את היבשת. גורם ביטחוני אישר את הפרטים.



לאחרונה ישנם פרסומים רבים בעולם לפיהם ישראל מסייעת מודיעינית לסכל טרור כמו במקרה בו דווח על כך שישראל הזהירה את גרמניה לקראת משחק כדורגל רגיש שעלה חשד לביצוע פיגוע במהלכו ובעקבות המידע המשחק בוטל. המגזין "שטרן", היוצא לאור בגרמניה, הוא זה שחשף את הפרטים כי הרשויות בגרמניה קיבלו אזהרות חמורות מישראל לגבי קיומו של המשחק והתכנון לפגוע באזרחים בו. ביטול המשחק בהאנובר בא אחרי ששעות קודם לכן בוטל מסיבות ביטחוניות משחק גדול אחר, זה שאמור היה להתקיים בבריסל בין נבחרת בלגיה לנבחרת ספרד.



"ככל הנראה, היה זה המודיעין הישראלי שהצליח להתחקות אחרי תוכנית התנקשות. האינדיקציה המכרעת לגבי ביטול המשחק הגיעה ישירות מישראל. השירות הישראלי הצליח לחשוף את התהליך המדויק של תוכנית הרצח, כשהמתכונת היתה אמורה להיות דומה לאירועים שהתרחשו בפריז, על פי אותו המודל. בסופו של דבר, ההתרעות והאיומים של גופי המודיעין, הצטיירו כמאומתים מספיק, כיוון שהמשחק בין שתי הנבחרות בוטל שעות ספורות לפני קיומו בהאנובר", נכתב בגרמניה.