בעקבות גל הטרור המתמשך מוקם במשרד החוץ מטה ללוחמה בהסתה ברשת. במטה, שיפעל תחת מחלקת ההסברה, יהיו כעשרה אנשים, רובם יוצאי יחידות 8200 של המודיעין, בעלי רקע בתכנות.



על פי נתוני מערכת הביטחון, גל הטרור מאופיין במתקפות של מחבלים בני 11־21 שהושפעו מההסתה ברשתות החברתיות, חלקם אף היו פעילים ברשתות אלה לפני שביצעו את הפיגועים. ההסתה ברשתות החברתיות זמינה מהירה, וברוב המקרים אין פיקוח על החומרים המתרוצצים ברשת.



במטה שיוקם ינטרו סרטוני הסתה באינטרנט ותוגש פנייה רשמית מטעם משרד החוץ אל הרשת החברתית בדרישה להוריד את הסרטון. בלשכתה של סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי מדגישים כי לאחרונה היא קיימה כמה פגישות בנושא עם הנהלות הרשתות החברתיות המובילות בעולם ובהן מנכ"לית יוטיוב והנהלה הבכירה בגוגל.



נוסף לכך, במטה יפתחו אפליקציה שתוכל לזהות ברשתות מילות מפתח כגון "סכין" ו"יהודים" בשפה הערבית או בשפות אחרות, ולסייע באיתור סרטוני ההסתה. אנשי המטה יתערבו בשיח המתנהל ברשתות ויפיצו בהן חומרי הסברה. חוטובלי אמרה: "זהו צעד גדול למלחמה בהסתה. הפיגועים היומיומיים בישראל הם תוצאה של נערים וילדים שמוסתים ברשתות. את המלחמה בהסתה יש לבצע באמצעות גוף שירכז את העבודה מול הרשתות. משרד החוץ עוסק בסוגיה זו כל העת והגיע הזמן שייתן מענה לבעיה בזכות הקשרים הטובים עם המטות של הרשתות החברתיות. אני בטוחה שהמטה יוריד את רף ההסתה ברשת ומקווה שכתוצאה יירד גם רף האלימות”.