מי שמאמין לכותרות על תיאום בטחוני בין סוריה לישראל, מומלץ שיאזין לראיון שהעניק הבוקר (שלישי) פרופסור אייל זיסר, מומחה למזרח התיכון מאוניברסיטת תל אביב,  לחגי גולן ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". 


"רוסיה היא הבריון השכונתי החדש, כי אין ארצות הברית", אמר זיסר. "היא באה לסוריה, מחטיפה מהלומות לכל עבר, מחבקת את חיזבאללה ואירן, וישראל באה ואומרת 'אנחנו לא רוצים אתכם צרות, אז בואו נתאם'. זו מהות חימום היחסים".

"הרוסים לא סופרים אותנו. אנחנו לא מעניינים אותם", המשיך זיסר. "הם באים אחרי האינטרסים שלהם שהם בחלקם מנוגדים לאינטרסים שלנו, בואו נגיד את זה בצורה גלויה. אנחנו מנגבים את הרוק, מבינים שלא כדאי להסתבך ולא כדאי להיקלע לעימות, ומבקשים לצמצם את הנזק. לדבר הזה אנחנו קוראים 'חימום היחסים'".
 
זיסר טען: "עם כל הכבוד לנו, מטוס רוסי שחודר לשטח ישראל, זה לא מקרה, זה לא טעות, פשוט לא סופרים אותך. ויש מקרים רבים אחרים. הם מציבים את מערכות הטילים הכי מתקדמות, הם מספקים מערכות נשק לסוריה, הם מתאמים ומשתפים פעולה עם אירן וחיזבאללה. הם מבינים שצריך לדבר איתנו ולצמצם את הנזק, כי אנחנו גורם רלוונטי. אבל המסר הרוסי הוא - אנחנו פה כדי להישאר ולעשות את מה שאנחנו רוצים, אם תרצו ואם לא תרצו".


 
"הרוסים לא נלחמים בדאעש אלא באופוזיציה סורית מתונה שרוצה להפיל את בשאר אסד. הם מחבקים ומסייעים למשטר שלו, לאירן ולחיזבאללה. יש לנו כאן ביריון שכונתי שאנחנו רוצים שיעזוב אותנו בשקט, לא רוצים איתו צרות, והוא גם לא מחפש אחרינו. זה הבסיס להידברות. אבל אינטימיות? איך אפשר לדבר על אינטימיות עם מי שמדבר איתך בחדר אחד, ובחדר השני מחבק את חיזבאללה ואירן, ומספק להם נשק מתקדם. הרוסים הם לא אויבים שלנו ולא צריך להפוך אותם לכאלה. בפעם הבאה המטוס הרוסי ייכנס לא קילומטר אלא שלושה קילומטר, ובפעם הבאה יירו טילים על מטוסים שלנו בסוריה. לכן צריך את התיאום הזה"אמר זיסר.

לגבי התגובה האמריקאית למצב הנוכחי אמר זיסר שהאמריקאים מבינים שאין להם תחליף אצלנו. "הם השאירו את האיזור לרוסיה, לכן זה בלתי נמנע שישראל תנסה לשרוד בסביבה הזאת. גם האמריקאים עצמם מקיימים דיאלוג עם הרוסים, לכן זה לא מטריד אותם או מדיר שינה מעיניהם". 

על המלחמה במרחב סוריה ועיראק הוסיף זיסר: "היא מתנהלת בעיקר בתקשורת. הצרפתים הפציצו עשרים מטרות, זה חסר משמעות. גם כל מה שארצות הברית עושה זה כמו עקיצות יתוש לדאעש, זה לא משמעותי מבחינתו. הרוסים ממילא לא נלחמים בדאעש, הם רק מנסים להראות לאובמה שהם חזקים. אין על פני השטח בקרקע שום דבר מהותי. במדינה שבה מאות אלפים נלחמים אחד בשני, פעולה משמעותית זה לשלוח חמישים אלף לוחמים, מאה אלף לוחמים. לשלוח 30 מטוסים לא משנה כלום, חוץ מכותרות העיתונים".