זה כמה חודשים שבמערכת הביטחון אומרים באופן חד וברור כי ידוע להם מי ביצע את הרצח המתועב בבית משפחת דוואבשה בכפר דומא.
לצד האמירה הברורה, מדגישים היום (חמישי) גורמים בטחוניים, כי מבצעי הפשע "מומחים בהסתרת המידע ויודעים בדיוק מה קורה בחדרי חקירות". לכן, הערכתם היא כי הסיכוי להגשת כתבי אישום לא גבוה, גם ביום בו מערכת הביטחון מתירה לפרסום את דבר מעצרם של מספר צעירים החשודים בהשתייכות להתארגנות טרור יהודית וביצוע פיגועי טרור. 
מהשב"כ נמסר היום כי בימים האחרונים נעצרו לחקירה על-ידי גורמי הביטחון אותם צעירים, ולכך מוסיף גורם ביטחוני נוסף כי בידי מערכת הביטחון עצורים נוספים שנעצרו כבר לפני כמה חודשים ומוחזקים תחת צווים מנהליים. 

בהודעת השב"כ נמסר כי העצורים האחרונים נמצאים תחת חקירה שבמסגרת נבדקים חשדות קונקרטיים סביב הפיגוע הקשה שאירע בכפר דומא. "מהלכי החקירה מתבצעים תוך שיתוף פעולה בין שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל ופרקליטות המדינה. שאר פרטי החקירה, לרבות זהות העצורים הינם תחת צו איסור פרסום" נמסר מהשב"כ. 
 
ישראל פועלת לזרוק את מבצעי הפשע לכל ימי חייהם״ 
 
במערכת הביטחון מודעים היטב לרגישות בשטח סביב החקירה וקוראים לכל הצדדים לעצור התבטאויות שעלולות להצית את השטח. אחת כזו כמעט והצליחה כאשר מקורב למשפחת דוואבשה הפיץ הודעה לפיה בני המשפחה קיבלו ממדינת ישראל חשבון על סך מיליון ו-900 אלף שקל עבור הוצאות הטיפול בבני משפחת דוואבשה. 
ההודעה הזו גרמה למתאם הפעולות בשטחים לצאת מיד בהכחשה גורפת בנושא. האלוף מרדכי אמר כי ישראל נושאת בעלויות הטיפול הרפואיות של הבן ממשפחת דוואבשה, וכי הסכום והידיעה שפורסמו, אינם נכונים. עוד הוסיף כי ממשלת ישראל הדגישה בפני משפחת דוואבשה, באופן רשמי, כי תישא בכלל עלויות הטיפול של הילד דואבשה, המסתכמות ב- 800 אלף שקל. 
האלוף מרדכי אף התייחס למעצר החשודים בביצוע הרצח. ״ראש ממשלת ישראל ומפקד הצבא, עושים את הנדרש כדי למצוא את הדין עם מבצעי הפשע״ אמר האלוף והוסיף כי  ישראל פועלת ״לזרוק אותם, את מבצעי הפשע, לכל ימי חייהם״. הוא תיאר את הפשע כ״טרור״, ואת מבצעיו כ״טרוריסטים״, אפילו אם הם יהודים. הוא הסביר ש״הפשע הזה הוא נגד היהדות״. דבריו של האלוף מרדכי בסוכנות מען נועדו בין היתר להשתיק את ההסתה ברשות לפיה ישראל מחפה על רוצחי המשפחה בכוונה כי שהפלסטינים מפיצים.