שני פיגועים בתוך פחות משעה בבנימין: שלושה חיילי צה"ל נפגעו היום (שישי) בשני פיגועים שונים באזור בנימין. בפיגוע דריסה סמוך לעפרה נפגעו שני חיילים נפגעו מרכב שניסה לדרוס אותם, מצבם הוגדר קל. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי והם פונו להמשך טיפול לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. יונתן בר נור, מהמרכז הרפואי שערי צדק אמר כי "שני החיילים הגיעו אלינו כשהם בהכרה, יציבים ומצב הכללי טוב. שניהם יאושפזו להמשך טיפול והשגחה".



הפלסטינים מדווחים כי המחבל שביצע את הפיגוע הוא אנס באסם חאמד, בן 21 מסילוואד. במהלך הפיגוע הוא חוסל. לאחר מכן, פעלו שני צוותי כיבוי על מנת לחלץ את גופתו, כיוון שרכו נתקע בעץ לאחר שהמשיך בנסיעתו. לוחמי האש משכו את הרכב ובצעו חילוץ עם ציוד הידראולי.

זירת הפיגוע בכפר עבוד


דובר הישוב עפרה אהרון ליפקין, אמר לאחר הפיגוע: "אנו מחזקים את ידי צה"ל וכוחות הביטחון ומתפללים להחלמת הפצועים. הכפר סילוואד היינו קן טרור שלא מפסיק להנפיק פיגועים באזור. אנו קוראים לצה"ל ולשר הביטחון להפעיל יד קשה כנגד הכפר ולאפשר את התרחבות היישוב עפרה כמענה ציוני הולם".



כשעה קודם לכן אירע פיגוע דקירה בכפר עבוד שבאזור חלמיש, גם כן בבנימין. חייל כבן 20 נפצע בצווארו ומצבו הוגדר בינוני עד קשה. גם בפיגוע זה המחבל נורה וחוסל. החייל פונה לבית החולים "תל השומר" על ידי כוח רפואה של צה"ל. לפי דיווחים פלסטיניים, המחבל שביצע פיגוע זה הוא עבד אל רחמו ברגותי בן 26 מהכפר עבוד.




זירת פיגוע הדקירה. צילום: דורון מה טוב מדברים תקשורת


גם במהלך הלילה לא היה שקט. בפיגוע דקירה שאירע בחברון, הותקף כוח של חיילי צה"ל בעמדת ג'ילבר על יד שכונת תל רומיד על ידי שני פלסטינים חמושים בסכינים. באירוע נפצע חייל צה"ל בפניו ומצבו הוגדר קל. הכוח שהיה במקום הגיב ופתח באש והרג את שני המחבלים. הלוחם הפצוע פונה לקבלת טיפול בבית החולים "שערי צדק" בירושלים.



בנוסף לכך, אתמול נפצע חייל באורח בינוני ואדם נוסף נפצע קשה בפיגוע ירי שאירע סמוך לכפר חיזמה, על כביש 60. לפי תחקור צה"ל, מחבל יצא מרכבו וירה לעבר חיילים שעסקו בבידוק רכבים. המחבל נורה על ידי כוח צה"ל ונהרג. הפצוע השני הוא ערבי שנפצע באורח קשה מירי המחבל. במהלך הבידוק, אחד החיילים ניגש לבדוק את הבגאז' האחורי של הרכב ואז המחבל יצא מהמכונית ופתח באש.