גורם בטחוני בכיר העלה חשש לפיגוע של דאעש כלפי ישראל. אלוף במילואים יעקב עמידרור, לשעבר ראש המטה לביטחון לאומי, ניתח את האיומים שמציב ארגון המדינה האיסלאמית מול ישראל,

בשיחה עם ניסים משעל הבוקר (שני) ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" הוא הרגיע: "בוא נחלק את זה לשלושה חלקים שונים כי אנחנו עלולים להיכנס להיסטריה. לפי התיאור נדמה כאילו אלפי אנשי דאעש עומדים על הגדרות ומנסים לתקוף את מדינת ישראל. קצת פרופורציה".

"דאעש יכול לתקוף את מדינת ישראל, ואני לא מדבר על יהודים בעולם, אלא על מדינת ישראל, בשלוש צורות", אמר עמידרור, "הראשונה היא התארגנות פנימית בקרב ערביי ישראל, שתייצר איזשהו תא של דאעש שיוכל לאסוף מספיק נשק, חומר נפץ ומודיעין, ולייצר פיגוע נוסח פריז. זה בשביל לתת את המאפיין. זה מצריך הכנות ארוכות, התארגנות של יותר מאדם אחד ויותר מחמישה אנשים". 

הוא הסביר כי "לשם כך יש לנו את השב"כ, ועד היום הכיסוי שלו על הערבים שנמצאים בתוך תחומי מדינת ישראל הוא כיסוי לא רע. אני מזכיר שבגל הפיגועים האחרון, בסך הכל שני ערבים תושבי ישראל לקחו חלק. לכן אני חושב שלא שם הדאגה הגדולה. לשב"כ יש דאגה גדולה - הוא צריך להמשיך באיסוף שלו ולהתכונן. אבל נראה שיהיה קשה מאוד לארגן משם פיגוע בכזה סדר גודל. לא בלתי אפשרי, אבל קשה מאוד". 
"המקום השני שממנו יכולה לצמוח צרה היא התארגנות של דאעש בקרב הפלסטינים, בירושלים או ביהודה ושומרון", המשיך עמידרור. "שם זה כר יותר נוח לפעולה, מדובר במספרים גדולים, בכל זאת אלה אנשים שהסביבה שלהם הרבה פחות אוהדת את מדינת ישראל. משם צמחו תאים של חמאס בעבר ולכן צריך לקחת בחשבון ששם עלולה להיווצר התארגנות כזו. גם שם, בעיקרון, זה כאב ראש של השב"כ. עד היום, צריך לומר, לשב"כ היו הצלחות לא רעות, ואם אתה מסתכל על גל הפיגועים האחרון, מעט מאוד מקרים, אני חושב שעשרה אחוז היו עם כלי נשק. כל השאר היו של אנשים שקמו בבוקר והחליטו להרוג יהודי ונגד זה אין מה לעשות, גם אם נכבוש את חברון פעמיים ונאסוף את כל סכיני המטבח".
"הדרך השלישית היא שדאעש יבואו מכיוון הגבול", הסביר עמידרור, "וזה היה התרגיל האחרון של צה"ל בדרום. גם בסיני יש התארגנות גדולה מאוד ומפותחת מאוד של דאעש. יש תאים של דאעש גם בדרום רמת הגולן. זה מצריך אבל פעולה מעבר לגבול, לזה צה"ל ערוך, צריך לבנות את המכשולים ולהיערך לזה. גם שם תמיד יכולה להיות הפתעה, אבל לזה צה"ל נבנה. אלה שלושה דברים שונים שכל אחד הוא בעיה בפני עצמו, טיפול בפני עצמו וסיכון בפני עצמו. אם נעשה מהכל יחד דייסה או סלט נמצא את עצמנו עומדים מכווצים כל היום, במקום להתרווח בכורסה".

ערך: אסף נבו