צה"ל מפתח מערכת פיקוד קרב דיגיטלית, שתוכל להחליף את השימוש במפות, מסמכים, ומדבקות שמשמשות באופן מסורתי לעדכון מפקדים בהוראות קרביות, כך נודע לג'רוזלם פוסט. 

רס"ן משה קסטרו, ראש האגף הטכנולוגי משימתי בקמפוס ההדרכה של צה"ל בנגב, אמר אתמול כי המערכת החדשה יכולה לשמש הן לאימונים והן למשימות קרביות. המערכת הוקמה בשנה שעברה על מנת לפתח טכניקות חדשות כדי לשפר את תהליכי הלמידה של החיילים. 
קסטרו, ביחד עם שישה מתכנתים של הצבא, מעצבים גרפיים ומהנדסים, השתתפו לאחרונה בוועידה בת 30 שעות, שנערכה באוניברסיטת בן גוריון בנגב, שם הם חשפו את המערכת. "הדגמנו את אב הטיפוס שלה, וזה עבד", הוא אמר. 

המערכת החדשה, שכבר זכתה לשם נוקד (נוהל קרב דיגיטלי), "יוצרת על המסך שרת תלת מימד דיגיטלי המשרת מגוון תפקידים וחילות, בין אם חימוש, חיל רגלים או קציני רפואה. ברגע שהקצינים מקבלים את פקודות הקרב שלהם, הם יכולים להעלות ביעילות מפה, ולאחר מכן למקם שכבות שקופות על המפה כדי לראות את המיקום האחרון של הכוחות", הסביר קסטרו. 
קורס הקצינים בצה"ל החל להישאר מאחור בטכניקות האימון אותם הפעיל, והשתמש במפות מנייר, תיקיות ומדבקות כדי לתת פקודות בקרב המדומה, זאת בעוד הצבא נשען על מערכת פיקוד ושליטה קרקעית דיגיטלית, הכוללת מפות דיגיטליות המציגות את הכוחות הידידותיים והעוינים. 
"כשאני הייתי בקורס הקצינים, אני וחבריי השתמשמנו באותם מפות ומסמכים הנמצאים בשימוש בקורסים של היום. אבל מבצעית, דברים השתנו", הסביר קסטרו.