חמאס ממשיך במניפולציות מכוערות בניסיון לגרום להוריו של סמ”ר אורון שאול ז"ל - שנפל בצוק איתן ומקום קבורתו אינו ידוע - להפעיל לחץ על הממשלה להיכנס למו”מ על חילופי שבויים.



הוריו של אורון הרצל וזהבה יכנסו היום מסיבת עיתונאים מיוחדת בניסיון להבהיר את עמדתם לנוכח ההתפתחויות האחרונות.  שאול (20), מהיישוב פוריה עילית, היה בצוות הנגמ”ש של גולני שנפגע בשכונת שג’אעיה שברצועה ב־20 ביולי 2014. חמאס טען אז וטוען גם היום שהוא מחזיק את החייל בידיו. השאלה אם בנם חי או מת לא נחתמה מבחינתם של ההורים והיא ממשיכה לטלטל אותם.
 
נראה כי בחמאס יודעים לנצל את מצבם. בימים האחרונים העביר ארגון הטרור,  באמצעות גורמים שונים ומשונים, מכתב להורים, שלכאורה כתב לאחרונה בנם אורון.
 

מדובר במכתב מפוברק, וכך סבורים גם כל המומחים בצה”ל, אבל ההורים לא ממש מוכנים להשתכנע, כנראה מתוך תקווה שיוכלו לקבל את מה שנשאר מבנם ואולי אף לקבלו חזרה בחיים.
 
“אמי היקרה”, נכתב, “אני שומע את הגשם יורד סביבי אך איני רואה אותו ואיני מרגיש אותו. גיליתי שזו אינה זכותי מאז נפלתי בשבי. אני מחכה לידיעה כלשהי שתשמח אותי ותחזיר אותי אליכם”.
 
חמאס מציג את המכתב המפוברק כאילו נכתב לפני ימים ספורים. “אני רוצה להשתחרר מהשבי”, קובע כביכול אורון, “לא אכחיש שהם נוהגים בי בעדינות, אבל ההרגשה ששכחתם אותי ושלא אכפת לכם ממני ממלאת את לבי פחד ומצוקה. הדבר שמחליא אותי עוד יותר הוא שאני חושב שעזבת אותי לשנים ארוכות כפי שעשתה הממשלה עם החייל גלעד שליט”. 
 
בהמשך המכתב: “אמא, התחלתי להרגיש את הקור ואני מפחד מחורף קשה כפי שהיה בשנה שעברה. האם לבך החנון מסכים שאהיה רחוק ממך כל התקופה הזאת? אמא, מתי תפעלו למעני? האם תסכימו לתחבולה הפוליטית שמשחקת בכם? האם תסכימו להבטחות השווא שמבטיחה ממשלתנו? הבטיחו לנו בצבא שנחזור לבתינו ולאמהותינו בריאים ושלמים, אבל הם השאירו אותי, הלכו ולא עשו למעני דבר עד כה. גיליתי מהשובים שאני לא חוזר לפני שישתחררו השבויים שלהם”. 

אורון שאול מסיים לכאורה את מכתבו בתחינה להוריו: “אמא, אבא אני מבקש לפעול למעני”. היום יכנסו ההורים מסיבת עיתונאים ובה יציגו את עמדתם בעקבות קבלת המכתב. מקורבים למשפחה אמרו אתמול כי הם נסערים מאוד.