השטח מתחמם: לאחר שהופעלה אתמול בערב אזעקת צבע אדום במספר יישובים בעוטף עזה ובגזרת שדרות, צה"ל תקף הלילה (שני) ברצועה. דובר צה"ל מסר כי צה"ל תקף באמצעות כלי טיס של חיל האוויר, שתי מטרות המהוות תשתית טרור של ארגון הטרור חמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה.



התקיפה כאמור בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר יישובי עוטף עזה בשעות הערב. עוד נמסר מדובר צה"ל כי "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וימשיך לפעול בחומרה על מנת לשמור על השקט ביישובי הדרום".



כזכור, קצת אחרי השעה שמונה בערב אזעקת צבע אדום הופעלה במספר יישובים בעוטף עזה ובגזרת שדרות ואחרי כמה שניות נשמע פיצוץ עמום. דובר צה"ל מסר לאחר מכן כי "רקטה נפלה בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית שער הנגב". הצבא ביצע סריקות במרחב לאיתור מקום הנפילה. לא דווח על נזק או על נפגעים. האעזקה נשמעה ביישובים: איבים, גבים, מכללת ספיר, ניר עם, פארק תעשיות ספירים, שדרות ותעשיות שער הנגב. מהמועצה האזורית שער הנגב נמסר כי "נשמעה אזעקה במספר ישובים בשער הנגב ונשמע פיצוץ, לא ידוע על נפגעים או נזק".



לפני כשלושה שבועות רקטה שוגרה לעבר המועצה האזורית אשכול והתפוצצה בשטח פתוח. לא הופעלה אזעקה בשל הנפילה, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.



לפני כחודש אזעקת צבע אדום נשמעה בעוטף עזה ובאשקלון הופעלה בשל טעות בזיהוי. מצה"ל נמסר כי מדובר ביירוט שווא של כיפת ברזל, וכי המיירט התפוצץ באוויר. האזעקה, שכאמור התגלתה כהתראת שווא, נשמעה בדרום אשקלון ובקיבוצים אור הנר וארז שבעוטף עזה. דווח תחילה כי מערכת כיפת ברזל ביצעה יירוט אחד של השיגור שבוצע לפי הערכות מבית חנון וכי רקטה נוספת נמצאה בשטח פתוח ליד אחד הקיבוצים.