זהבה שאול, אימו של חלל צה"ל אורון שאול, שמקום קבורתו לא נודע, פנתה לראש החמאס עיסמאיל הנייה ודרשה הוכחה שבנה חי, כדי להפעיל לחץ על ממשלת ישראל להיכנס למשא ומתן על השבתו לארץ יחד עם הדר גולדין, שנהרג גם הוא במבצע "צוק איתן" בעזה. זאת בעקבות המכתב המפוברק שנשלח מהחמאס למשפחת שאול.



ח"כ אלעזר שטרן ממפלגת "יש עתיד", שמקורב למשפחת שאול, שוחח בנושא עם ניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103fm": "באמת היא אישה נהדרת והמשפחה למופת. אבל לצערנו הרב הבן שלה נהרג ומהצד השני יש אויב ציני, אכזר ונבזי. אנחנו עושים הרבה דברים שחלקם היא יודעת, לא על הכל. ובצד השני לא מקבלים הטבות בתנאים. הנייה גם לא כל כך משתלט על הזרוע הצבאית שכנראה היא זאת שמחזיקה בגופות. אנחנו צריך לעבור לשלב הבא ולהפעיל לחצים מסוג אחר, כמו מניעת ביקורים של אסירי חמאס בעזה".



משעל: "על מה התבססה הקביעה שאורון שאול נהרג, אם גופתו לא נמצאה?"
שטרן: "יש במערכת הביטחון גופים שונים שזה תפקידם. יש גופי מודיעין ויש ממצאים השטח שנבדקים על ידי גופים טכנולוגיים ורפואיים. על סמך זה התבססה ההכרזה של הרב הצבאי הראשי, שאישר להם לשבת שבעה".

משעל: "אבל לא היתה לוויה".
שטרן: "הרב הצבאי הראשי, שהוא חברי, טעה כאן. היה צריך לתת להם לעשות לוויה ולקבור את אותם ממצאים שבזכותם הגיע לאותה החלטה. משפחה שיש לה קבר ושהגופה נשארה בצד השני היא תמשיך לדרוש לעשות מאמצים, אבל זה שונה מאשר שיש חייל חי בצד השני. מה שזהבה מבקשת כאן, זה הוכחה שהוא חי כי החמאס משחק את המשחק הנבזי. היא נתפסת בכל זיק של תקווה למרות שאני לא יכול להגיד שהיא יודעת, למרות שבמשפחה יש מי שיודע שאורון לא חי ומנסים גם להסביר לה. במשחק הנבזי הזה של חמאס מולם הם רוצים שהיא תאחז בזה, והיא בגבורתה אומרת 'תנו לי הוכחה שהוא חי', עד אז אני לא אהפוך את העולם. לצערנו הרב הם לא יוכלו לתת לה הוכחה שהוא חי".

משעל: "אבל אין מה לקבור, עם כל הכאב והצער".
שטרן: "אני לא יודע למה אתה מתכוון ב'אין מה לקבור'. לצערנו הרב במלחמות ישראל קברנו גם שרידים שאין טעם להיכנס לפרטים שלהם. כיהודים מאמינים ובמסורת היהודית , לבית הקברות לא בדיוק יש ערך, ואנחנו מאמינים שהנשמה עולה לשמיים, ואנחנו יודעים מהקורה בבית קברות גם אחרי הרבה שנים, ואנחנו יודעים מה בדיוק קוברים".

משעל: "הם רוצים לסיים את הפרשה".
שטרן: "נכון, ובצד השני יש אויב אכזר שיעשה מניפולציה מכל מילה שהם יגידו. אני אומר להם מהיום הראשון ממש, שייקחו בחשבון שמי שמקשיב להם זה לא רק ראש הממשלה ועם ישראל, אלא גם החמאס שמטרתו היא לא לעשות טוב לזהבה והרצל שאול, אלא לעשות להם רע, כמו לכל אזרחי מדינת ישראל. לכםן הםן צריכים לחשוב טוב על מה הם אומרים. כמו משפחת גולדין גם משפחת שאול הם גיבורים. עם ישראל צריך להעריך מאוד את ההתנהגות ההירואית של המשפחות האלה, שלא מפעילת לחצים. צריך להכביד על אסירי החמאס מעזה, בגלל שהמשפחות מתנהגות כמו שהן מתנהגות".

משעל: "מה הממשלה יכולה לעשות? הרי מזרימים לעזנ מצרכים ועוזרים להם".
שטרן: "יש פה עניין של איזונים. אפשר להציע להם יותר, מבחינת רווחת התושבים, אם יחזירו את גופות החללים. צריכים להיות כאן גם מקלות וגם גזרים. מקלות - אמרתי להתחיל עם ביקורי משפחות של אסירי חמאס מעזה, וגזרים, זה להציע לתושבים בעזה לתת להם יותר אם יחזירו את הגופות. בעניין של הכבדת התנאים דיברתי עם השר לביטחון הפנים ונראה איך אנחנו מתקדמים עם זה".

"משעל על הבוקר", כל בוקר ב-9:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"