בצה"ל ממשיכים להרתיע חיילים בעונשים לאחר שהם מעלים לרשת החברתית סרטונים מביכים. הפעם תורם של שלושה לוחמי הגדוד "נצח יהודה" שתועדו מפריעים לכתבת ערוץ הטלוויזיה הפלסטיני בכפר עאבוד במהלך סוף השבוע, כשהם עומדים מאחוריה, מגחכים ועושים לה "קרניים" מול המצלמה. 
הסרטון זכה לצפיות רבות ברשתות החברתיות ובתקשורת הפלסטינית שם הוצגו הלוחמים כמי שמפריעים לכתבת בעבודתה העיתונאית ואף מאיימים עליה, דבר שהוא מעוות ואינו נכון. השלושה זומנו לשיחה ביחידתם על ידי מפקדם הישיר ולאחר שהסבירו להם כי הדבר לא מקובל הם קיבלו עונש משמעתי של 14 ימי ריתוק ליחידה. 
"בסרטון המדובר פעלו הלוחמים בניגוד למצופה מחייל בצה"ל" נמסר מדובר צה"ל. "לאור המקרה בוצעה הדגשת נהלים להתנהלות אל מול כלי תקשורת במרחב. צה"ל ימשיך לאפשר חופש סיקור עיתונאי ביהודה ושומרון". 

המקרה מצטרף לעונש חמור שהוטל השבוע על חייל שהעלה מחאה בעמוד חברתי של חיילים, כולל תמונה שלו "מקופל" מקור ביחידה שלו בתוספת טענה כי "צה"ל מפקיר את החיילים שסובלים מקור עז והמפקדים מתעלמים". בצה"ל ראו את הסטטוס שקיבל תהודה ולאחר בירור עלה כי מדובר בהמצאה של החייל לצורך תשומת לב. החייל נשפט ביחידתו ונשלח למאסר בפועל. 
בצה"ל רואים בחומרה את השתתפות החיילים ברשת החברתית שלא לצרכים אישיים. לאחרונה נבדקה טענה נוספת על לוחמים בגדוד חי"ר שפתחו דף לגיוס המונים לצורך גיוס תרומות למעילים, כפפות וציוד חורף נוסף. בצה"ל זעמו על כך והורו לחיילים להוריד מיד את המיזם לאחר שהתברר כי לחיילים לא חסר ציוד ומדובר ביוזמה אישית שלהם שלא מקובלת על הצבא. התנהלות חיילים ברשתות ובכלל באינטרנט מוסדרת במסגרת הצבא וכל חייל מקבל תדרוך מסודר. כאמור בצה"ל מאשרים כי הנהלים יחודדו שוב ביחידות