ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יצא היום (שלישי) להגנת השב"כ בעקבות ביקורת שמתחו עליו גורמים בימין הטוענים כי עצורי פרשת הרצח בדומא עוברים עינויים בחקירותיהם. "ראש השב"כ יורם כהן ואנשיו עושים עבודה חשובה ומצוינת למען עם ישראל ולמען ביטחון ישראל. המתקפות עליהם אינן מקובלות עליי", אמר נתניהו.



לדברי ראש הממשלה ישראל היא מדינת חוק הפועלת על פי חוק. "כל פעילות השב"כ מתבצעת על פי חוק והפעילות הזאת מתבצעת בפיקוח צמוד של היועץ המשפטי לממשלה ושל משרד המשפטים, של בתי המשפט ובאישורם", הוסיף נתניהו.



נתניהו הדגיש כי השב"כ מטפל גם בטרור יהודי על פי חוק: "יש טרור ערבי שאנחנו מטפלים בו, נלחמים בו יומם ולילה בכל זירה, אבל לצערי מעת לעת יש גם פעולות טרור שמתבצעות על ידי יהודים ושירות הביטחון הכללי מטפל גם בהם. לא נקבל טרור מכל צד שהוא".



"הוכה והותקף בחקירתו"


כזכור, עם מעצרם של החשודים אמר עורך הדין איתמר בן גביר המייצג את אחד החשודים בפרשה אמר כי המשטרה והשב"כ פוגעים באופן מהותי בזכויותיו של מרשו. בן גביר טען כי החשוד הותקף בחקירתו. "לאט לאט אנחנו הופכים להיות כמו ארגנטינה. לא מאפשרים לראות אותו, לא מביאים אותו לדיונים בבית המשפט, מסתירים אותו במרתפי השב"כ וזאת לאחר שהסתבר שבמהלך מעצרו הוא הוכה והותקף. ככה לא מנהלים משטר דמוקרטי", הוסיף בן גביר.



זירת הפיגוע בדומא. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
זירת הפיגוע בדומא. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



עו"ד חי הבר המייצג את החשודים במעורבות באירוע בדומא אמר כי "לאחר שמונה ימים בהם מרשי מצוי עצור מבלי שראה את עורך דינו או את בני משפחתו, ואף שופט, הותר לציבור לדעת כי במדינה המתיימרת להיות דמוקרטית ניתן הלכה למעשה 'להעלים' אנשים מבלי שאף גורם יוכל לבקר את פעילות גורמי החקירה".



עו"ד עדי קידר המייצג חלק מהעצורים הוסיף כי אין באפשרותו להתייחס לחשדות ולראיות. "מה שכן ניתן להגיד בצורה ברורה ומדויקת, הוא שבמהלך השבוע האחרון, מדינת ישראל באמצעות כל ראשי רשויות אכיפת החוק, שב"כ משטרה, פרקליטות וגם בתי המשפט, עשו יד אחת. נעשו הפרות חוק והפרת זכויות אדם מהמדרגה הראשונה, והכשירו כל שרץ אפשרי כדי לאפשר את החקירה הזו", הדגיש עורך הדין קידר.