סרטון החתונה של פעילי הימין: מחוז שומרון ויהודה (ש"י) במשטרת ישראל הודיע היום (חמישי) כי נפתחה חקירה לפני מספר ימים בגין העבירות הרבות והחמורות שהוצגו בסרטון החתונה שפורסם אתמול. עוד נמסר כי חומר החקירה שנאסף במשטרה רב והוא הועבר לפרקליטות לצורך אישור פתיחה בחקירה. אתמול ניתן אישור ליחידה לפשיעה לאומנית לחקור גם עבירות הסתה ועבירות נוספות.



ח"כ איציק שמולי, יו"ר השדולה נגד תג מחיר בכנסת אמר לאחר היוודע דבר החקירה: "אני מברך על החלטת המשטרה לפתוח בחקירה כנגד משתתפי חתונת הדמים המבחילה. טרוריסטים שדוקרים תמונה של תינוק שרוף ורוקדים עם רובים ובקבוקי תבערה ממחישים את גודל האיום של הטרור היהודי על כולנו ויש לפעול מולו בנחישות ולעקרו מן השורש".



כזכור, בסרטון שפורסם בחדשות 10 נראים פעילי ימין קיצוני רוקדים בחתונה כשהם מחזיקים בכלי נשק ובתמונתו של התינוק עלי דוואבשה שנרצח בביתו שבכפר דומא כשסכין נעוצה בתמונה. מדובר בחתונתם של בני זוג מוכרים מאוד בימין הקיצוני שהתקיימה באולם חתונות בירושלים ובו חגגו חברי העצורים הנחקרים בחשד למעורבות ברצח בני משפחת דוואבשה. הם נראים בסרטון כאמור, כשהם מניפים סכינים, רובים, בקבוק תבערה. האקדחים הם ברישיון ועוברים מיד ליד, כשגם ילדים אוחזים באקדחים. עוד נראית תמונתו של התינוק עלי דוואבשה עם סכין שנעוצה בתמונתו של הפעוט.



ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה בחריפות את הסרטון ואמר כי "התמונות המזעזעות ששודרו הערב, מראות את פניה האמיתיות של קבוצה המהווה סכנה לחברה הישראלית ולביטחון ישראל. איננו מוכנים לקבל אנשים שכופרים בחוקי המדינה ואינם רואים עצמם כפופים להם. התמונות מעידות עד כמה חשוב שב״כ חזק למען ביטחון כולנו".



יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין אמר בתגובה לסרטון החתונה: ״מי שמכיר את סוג הטיפוסים הקיצוניים והמסוכנים הפועלים בשוליים הרחבים מדי של המחנה, לא אמור להיות מאוד מופתע מגילויי השטנה המחליאים שנחשפו ב"סרטון החתונה" של הימין הקיצוני. בכל זאת יש לומר חד משמעית: הלך הרוח הזה, הפרוע והמסוכן, ראוי להוקעה ולטיפול שורש ויפה שעה אחת קודם. הוא מקעקע את המוסר היהודי והאנושי ואף עלול להמיט אסון על מפעל ההתיישבות עצמו".