הותר הבוקר (חמישי) לפרסום כי במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי וימ"ר צפון במשטרת ישראל, נעצרו שני צעירים, תושבי אזור נצרת החשודים בהשתייכות לדאעש. העצורים הנם מוחמד עומר בדר חסן - כבן 20, תושב רינה, ואחמד סעאידה, כבן 23, תושב אום אל גנם (השניים הם בני דודים).



מחקירתם בשב"כ עולה כי במהלך חודש מאי הם תכננו לטוס לטורקיה, כאשר מטרתם היתה להיכנס לסוריה ולהתגייס לכוחות דאעש. טרם יציאתם עמד סאעידה בקשר עם פעילי דאעש בסוריה ותורכיה ובמסגרת קשר זה קיבל הכוונה וסיוע בתיאום המעבר לסוריה. לאחר נחיתתם בטורקיה, הגיעו השניים לעיר גבול בין טורקיה וסוריה ונפגשו עם מבריח גבול מטעם דאעש, אשר היה אמור לתאם את כניסתם לסוריה.



בזמן שהמתינו בקרבת הגבול הסורי, הם פגשו משפחות של פליטים סורים אשר נמלטו מדאעש. בעקבות סיפורי הזוועה ששמעו והפצרות בני משפחתם לחזור לישראל, הם התחרטו והחליטו לא להיכנס לסוריה. מאז חזרתם לישראל המשיכו להיחשף לתכנים אידאולוגיים קיצוניים של דאעש, ברשת האינטרנט ועל ידי שיחות עם תומכי דאעש נוספים בישראל.



השניים המשיכו לשקול יציאה ללחימה וחסן אף עמד בקשר עם פעיל הארגון מעיראק. תוך כדי תהליך ההקצנה שעברו בחודשים האחרונים, החלו השניים לגבש כוונה לבצע פיגוע בישראל ובכלל זה העלו את מחלף גולני כנקודה מועדפת לביצוע הפיגוע, לאור ריכוז גבוה של חיילים שם. כחלק מכוונה זו, פנה


סאעידה לאדם אחר וביקש לרכוש נשק.



הבוקר הוגשו על ידי פרקליטות מחוז צפון כתבי אישום חמורים כנגד השניים לבית המשפט המחוזי בנצרת, בחשד לעבירות של מגע עם סוכן חוץ, ניסיון ליציאה למדינת אויב וקשירת קשר לביצוע פשע, תמיכה בהתאחדות בלתי מותרת. כנגד אחמד סעאידה יוחסו בנוסף גם עבירות נשק.