משרד הביטחון יצא הערב (ראשון) בהודעה דרמטית לפיה ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון, יאיר רמתי, מסיים את כהונתו לאחר ארבע שנים בתפקיד. 


יאיר רמתי נחשב לעילוי בתחום פיתוח הנשק בישראל ובתקופת כהונתו קידם רמתי, באופן משמעותי, את פיתוח ובניין הכוח של מערכת 'כיפת ברזל', 'שרביט קסמים' וה'חץ', ולאחרונה עמד בראש סדרת הניסויים המוצלחת במערכות השונות, סדרה שנחשבת לנדירה בהצלחותיה. מדובר בהישגים יוצאי דופן, בקנה מידה עולמי, למערך ההגנה האקטיבית הרב-שכבתית.

במשרד הביטחון סרבו לפרט מהי עבירת הביטחון מידע שבגינה נאלץ רמתי לסיים את תפקידו ומסרו כי "ליאיר רמתי זכויות רבות ותרומה גדולה למערכת הביטחון, ולפיתוח מערך ההגנה הרב-שכבתית. אנו מאחלים לו הצלחה רבה בהמשך דרכו".


ל"מעריב אונליין" נודע כי בבדיקה שגרתית שנעשית מעת לעת לבעלי תפקידים המחזיקים ברמת סיווג גבוהה עלה חשד כי רמתי הוציא ממשרד הביטחון חומרים מסווגים. לאחר בדיקה התברר כי החומרים נמצאו במחשבו הפרטי של רמתי בביתו, שככל הנראה קשורים לתחום עיסוקו.
 

עבירת ביטחון


מדובר בעבירה חמורה מאוד אולם כפי הנראה היא מסתיימת בהדחה שלא תוביל לחקירה פלילית. בהודעת המשרד נמסר כי "לאחרונה התגלתה עבירת ביטחון מידע חמורה, אשר בעטיה רמתי אינו יכול עוד להמשיך ולמלא את תפקידו במשרד הביטחון". עוד נמסר ממשרד הביטחון כי "המשך הטיפול בנושא הועבר לגורמים המוסמכים".

יאיר רמתי מחזיק בתואר B.Sc בהנדסת אווירונאוטיקה בהצטיינות מהטכניון, ומוסמך בהנדסת אווירונאוטיקה מהטכניון. הוא משרת את מערכת הביטחון במגוון תפקידים שאותם החל בשנת 1976, כשהתגייס לצה"ל בתפקיד טכנולוגי, שכלל ניתוח והערכת ביצועים של מערכות נשק תוצרת הגוש המזרחי. הוא נושא דרגת סגן-אלוף במילואים. רמתי החל לעבוד בתעשייה האווירית ב-1981, שימש מהנדס בכיר בתחום הערכת תפקוד טילים וחיישנים, ניהוג ובקרה ובפיתוח בדיקות וטלמטריה.

רמתי כיהן כראש פרויקט הטיל "חץ 2" וכמנהל מפעל מל"מ בחטיבת מערכות טילים וחלל של החברה, על פועלו בתפקיד זה זכה ב-2003 בפרס ביטחון ישראל וזכה בפרס הלאומי לאיכות בתעשייה. בשיאו בחברה הגיע רמתי לתפקיד הבכיר של סמנכ"ל השיווק של התעשייה האווירית, שממנה עבר בשנת 2012 למשרד הביטחון עת מונה לראש מנהלת חומה.