שני קטינים בני מיעוטים בני 12 ו-13 נתפסו היום (רביעי) כשברשותם סכינים בירושלים. הילדים נצפו הולכים בצומת הרחובות החומה השלישית - חיל ההנדסה, והעלו את חשדם של שוטרים ואזרחים. השוטרים ניגשו לבדוק את החשודים והבחינו כי ידיהם בכיסים, השוטרים ביצעו בדיקה זהירה ובחיפוש נתפסו ברשותם סכינים. בעקבות כך הועברו השניים לחקירה.



מפקד יס"מ ירושלים התייחס לאירוע ואמר כי "פעילותם המקצועית של השוטרים ייתכן ומנעה פיגוע ופגיעה בחפים מפשע. אנו נמשיך לפעול בנחישות ובמקצועיות לסיכול פגיעה בחיי אדם ולמען ביטחון הציבור".



גל הטרור בבירה


תפיסתם של הקטינים התרחשה בבירה, שלושה ימים לאחר שמחבל ביצע פיגוע דקירה סמוך לתחנה המרכזית בירושלים. מחבל בן 30, תושב עזרייה ונושא תעודת זהות ישראלית, הגיע לרחוב הצבי פינת ירמיהו בירושלים, בסמוך לתחנה המרכזית, זיהה חייל שנע לכיוון התחנה המרכזית ודקר אותו מאחור בפלג גופו העליון. המחבל ניסה לדקור את החייל בשנית אך החייל הדף אותו והפילו לרצפה. מאבטח שהבחין באירוע רץ למקום, הרחיק את הסכין והשתלט על המחבל. שוטרים שהיו בתחנה המרכזית הגיע במהירות, עזרו ועצרו את המחבל. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לצעיר בן 21 במצב קל-בינוני עם פצע דקירה בפלג גופו העליון ופינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם.



המחבל נלכד. צילום: מאיר סיבוני, מצב ביטחוני גלובלי
המחבל נלכד. צילום: מאיר סיבוני, מצב ביטחוני גלובלי



עוד באותו היום התרחש פיגוע דקירה בחווארה. שני חיילי צה"ל כבני 20 נפצעו במהלך האירוע. חייל אחד נפצע קל בפניו כתוצאה מהדקירה. שני מחבלים דקרו את אחד החיילים, נורו על ידי כוח צה"ל ונהרגו. המחבלים הם בני דודים, מוחמד סבאענה, בן 17, ונור סבאענה, בן 23, מהכפר קבטיה. חברו של החייל נפצע ככל הנראה מירי כוחותינו לעבר שני המחבלים. צוותים של מד"א הגיעו לזירה טיפלו בפצועים ופינו אותם לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.