הותר לפרסום:  פרקליטות מחוז דרום פלילי הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע שני כתבי אישום, נגד אזרחים ישראלים תושבי ירושלים, בחשד שתיכננו להטמין חומר נפץ באחד מבתי המלון באילת. 



השניים, חליל נימרי ואשרף סלאיימה, אשר במועד הרלוונטי לכתב האישום עבדו והתגוררו באילת, ועל רקע המצב הבטחוני תיכננו להטמין חומר נפץ באחד מבתי המלון בעיר. הפיגוע סוכל עקב ערנותם של עובדי המלון אשר דיווחו להנהלת המלון ולאנשי הביטחון.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירה של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה. על פי עובדות כתבי האישום שהוגשו באמצעות עורכת הדין מיטל אולק-אמויאל מפרקליטות מחוז דרום פלילי, הנאשמים הכירו במסגרת עבודתם המשותפת במלון באילת. לפני כחודשיים נפגשו בביתו של אחד הנאשמים ובמעמד זה גמלה בלב שניהם ההחלטה, לבצע פיגוע נגד יהודים באשר הם יהודים מתוך רצון לנקום במדינת ישראל, וזאת על רקע גל הטרור הנוכחי.

תכננו לרצוח יהודי דתי 

 אחד הנאשמים ביקש לנקום את מותו של חבר ילדותו, פאדי עלון, שנהרג באוקטובר האחרון במהלך ביצוע פיגוע דקירה בירושלים, ואשרף חש צורך אף הוא לנקום במדינת ישראל ולבצע פיגוע טרור על רקע המצב הביטחוני.
 עוד עולה מכתב האישום כי הנאשם חליל הציע תחילה כי יבצעו פיגוע דקירה וירצחו יהודי דתי. אשרף סרב בטענה כי בפיגוע מסוג זה הם עשויים להיתפס ואז לא תהיה משמעות למעשה שלהם. לכן הציע כי יבצעו פיגוע ע"י הטמנת מטען חומר נפץ בבית מלון באילת. חליל הסכים ובכך הם קשרו קשר לביצוע פיגוע כאמור.
במסגרת הקשר, ביצעו הנאשמים צעדים שונים לשם קידומו, ביניהם  תצפיות על המלון מבחוץ ומעקב אחר קבוצת דתיים שהתארחה בו,  אחד הנאשמים אף נכנס דרך האינטרנט לסרטונים אודות אופן הכנת מטעני נפץ. כמו כן,  הגיע אשרף לבית המלון בתאריך לצורך איסוף מידע מקדים והכנה לצורך הוצאת הפיגוע אל הפועל.

הוא הציג מצג שווא לפיו הוא מעוניין לשכור חדר במלון לתקופה, ובעילה זו ביקש לראות חדרים שונים במלון, והתעניין בין היתר בחדר הממוקם מתחת לחדר האוכל, מתוך מחשבה להטמין בו את המטען. אשרף שאל את פקיד הקבלה ומנהלת המשק שאלות רבות שעוררו את חשדם בו, כגון: כמה כניסות למלון, תפוסת המלון, האם צפויה להגיע קבוצה של דתיים למלון וכו'. לאחר מכן עזב אשרף את המלון.
ערנותם של פקיד הקבלה ומנהלת המשק, אשר דיווחו להנהלת המלון ואנשי הביטחון, הובילה בסופו של דבר למעצרו של חליל ובהמשך גם למעצרו של אשרף, ובכך לסיכול תכניתם הזדונית, ולהצלת חיי רבים חפים מפשע. התיק נחקר ע"י השב"כ וחוליית פח"ע ימ"ר דרום בסיוע משטרת אילת. הפרקליטות הגישה לבימ"ש בקשות למעצר עד תום ההליכים.