פעילים המזוהים עם ארגון הטרור דאעש לקחו היום (שבת) אחריות על ירי הרקטות שבוצע אל עבר יישובי הדרום. פעילי "אג'נאד בית אל-מקדס" המזוהים עם ארגון המדינה האסלאמית, הודיעו כי הם ביצעו את ירי הרקטות לעוטף עזה, והזהירו: "היהודים הצליחו להסתיר את נזקיהם, אך לא יוכלו להסתיר את חששם".



בהודעה שפרסמו כתבו הפעילים: "אנו לוקחים אחריות על הפגזת התנחלות שדרות בטילים בשעה 23:07 בליל שישי. השבח לאל, התרנו את דם היהודים והפכנו את לילם ליום. הפעלנו את האזעקות בכל דרום פלסטין הכבושה".



כזכור, אזעקת צבע אדום נשמעה אתמול בערב בשדרות, איבים, גבים, מכללת ספיר וניר עם, לאחר שחמש רקטות שוגרו לאזור מרצועת עזה. שתיים מהרקטות נפלו בשטח ישראל, ושלוש נוספות נפלו ליד הגדר, ליד רצועת עזה. לא דווח על נפגעים או נזק. כתגובה לירי הרקטות, צה"ל תקף הלילה באמצעות כלי טיס של חיל האוויר שני מתחמים צבאיים ושתי תשתיות טרור השייכים לארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.



טרם הודעת פעילי דאעש שלקחו אחריות על הירי, מדובר צה"ל נמסר כי "ארגון הטרור חמאס הנו האחראי הבלעדי לכל פעולת טרור היוצאת מרצועת עזה", וכי "צה"ל ימשיך לפעול בחומרה נגד כל ניסיון להפר את השקט ביישובי הדרום".



גם לפני שבועיים שוגרה רקטה נוספת מהרצועה ונפלה בשטח פתוח ליד אחד מיישובי עוטף עזה, באירוע זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הרקטה נפלה לאחר שנשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית שער הנגב והתושבים באזור דיווחו על פיצוץ אחד שנשמע.  מספר ימים לפני כן נפלה רקטה בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית שער הנגב. הצבא ביצע סריקות במרחב לאיתור מקום הנפילה ולא דווח על נפגעים או נזק.