בתקופתו של אל"מ ימין, לפני גל הטרור - סבלו תושבי הגוש מפיגועי אבנים ובקבוקי תבערה ואף מניסיונות חדירה ליישובים. כאשר ירדו להפגין בשל כך, הורה ימין לעצור את המפגינים משום שהם "אתגרו את הכוחות בשטח", כלשונו. התנהלות המפקד הבכיר בגזרה יצרה תחושת היעדר ביטחון בקרב המתיישבים.



"למח"ט הקודם היה חשוב בעיקר השם שלו והקידום האישי שלו. הוא היה פוליטיקאי מצוין", קבל השבוע איש ביטחון מגוש עציון שביקש להישאר בעילום שם.



מאז חילופי המפקדים בגוש, שוקם כמעט לחלוטין הקשר והאמון בין התושבים לבין צה"ל. המח"ט הנוכחי, אל"מ רומן גופמן, מראה את מחויבותו המוחלטת לביטחון המתיישבים, והם מרגישים את זה בשטח. הם מצדם מחלקים עוגות, מרק ותה לחיילים בצירים, ונמצאים בקשר רציף עם המפקדים.



גופמן הוא איש צבא מוערך שהגיע מחטיבת שיריון. הוא נכנס לתפקיד באוגוסט השנה, ומתואר ע"י פקודיו כמפקד צנוע ועניו, קשוב ומקצועי. גופמן נכנס לגזרה בתקופה קשה מבחינה ביטחונית, ולא ניתן לו זמן ללמוד את השטח ואת הכוחות הפועלים בו. "הוא מגיע לשטח, מדבר עם התושבים בגובה העיניים, מבטיח שייתן ביטחון ומקיים. התושבים סומכים עליו", מציין איש ביטחון מקומי נוסף.



דובר צה״ל מסר בתגובה: "כוחות צה"ל פועלים במרחב יהודה ושומרון ועושים לילות כימים על מנת להבטיח את ביטחון התושבים. דובר צה"ל מוחה על הטענות המופגנות כנגד אל"מ עמית ימין, קצין עתיר זכויות, אשר פעל במשך שנים רבות בחזית הלחימה בטרור באיו"ש במגוון תפקידים שביניהם, מפקד חטיבת עציון במהלך מבצע שובו אחים וקצין אג"ם אוגדת איו"ש".