לאחר סריקות וחיפושים רבים, המשטרה עצרה את אחמד חטיב, פלסטיני תושב מזרח ירושלים שנסע ברכב ונמלט מאזור ירושלים, לאחר שפרץ ממחסום משטרתי. כוחות משטרה רבים ניהלו הבוקר (שלישי) חיפושים נרחבים בהרצליה ובסביבתה אחר חטיב, לאחר מספר שעות בהן לא ידעו מה מקום הימצאו. הוא נלקח לחקירה אודות הסיבות למעשיו.



‎Posted by ‎facebook

לא להעלות!!!

לפי ההתראות המוקדמות של בני משפחתו, כוונתו של הפלסטיני הייתה לבצע פיגוע, אך לאחר מכן הוערך כי מדובר בכלל בגנב רכב. ניידות משטרה רבות נפרסו ברחבי העיר ובמקביל לכך בעירייה נערכו לשמירה בגני הילדים ולפיקוח.



חשוב להדגיש כי אין קשר בין אירוע זה למצוד אחר המחבל נשאת מלחם שביצע את הפיגוע בתל אביב ורצח שני בני אדם ואחריו מתנהלים חיפושים זה היום החמישי. 



ראש עיריית הרצליה משה פדלון, שהיה בחפ"ק המשטרתי בעיר, אמר בראיון לגל"צ כי האירוע בשליטה. עוד הוסיף כי "ניתנו הנחיות לבתי הספר להיערך למצב מיוחד, ואנחנו מסייעים למשטרה ככל שניתן. תגברנו את הגנים ובתי הספר בשוטרים, פקחים ועובדי עירייה ואנחנו בהערכות מיוחדת ומסייעים למשטרה במה שצריכים". פדלון אמר כי לפי המידע שניתן לו, "החשוד הגיע לעיר הרצליה והמשטרה נערכת בכוחות מיוחדים, יש הערכה שהוא בעיר". עם זאת, קרא פדלון לשמור על שגרת חיים: "אני קורא לאזרחים לצאת כרגיל לבתי הספר וגני הילדים בעיר, אנחנו נספק את הביטחון".



כוחות ביטחון בהרצליה. צילום: אבשלום ששוני



מעצרים באשקלון. צילום: אבשלום ששוני



אחמד חטיב, החשוד שמחפשים באזור הרצליה


הכוחות החדשים במרדף אחר המחבל מת"א

בתוך כך, הבוקר נפתח יומו החמישי של המצוד אחר המחבל מדיזנגוף שרצח ביום שישי שני בני אדם. למרדף הצטרפו אתמול כוחות חדשים – לוחמי יחידת עוקץ של צה"ל עם כלבי הגישוש. צעד זה, שנעשה לבקשת המפכ"ל רוני אלשיך, הגיע נוכח אלפי הודעות של אזרחים חרדים, שממשיכות לזרום למוקד 100. חלק קטן מההודעות, כך אישרו במשטרה, "הובילו לחיפושים משמעותיים".



לוחמי עוקץ הוזעקו בעיקר כדי לחפש אחר המחבל למקרה שהוא שם קץ לחייו ובעיקר כדי לעלות על נתיב הבריחה שלו. לצורך כך נלקחו מביתו פריטים אישיים שלו. בשב"כ הוחלט להמשיך ולהפעיל לחץ על בני משפחתו של המחבל, במטרה לנסות ולדלות מהם מידע, וגם להבהיר לו כי המשפחה לא תנוח עד שהוא יסגיר את עצמו. אתמול שוב יצא אביו של המחבל, מוחמד מלחם, בקריאה לבנו שיסגיר את עצמו.



הוא פנה אל הבן בשפה הערבית ואמר: "תתקשר אלי ונסדיר את העניינים. אני אודה לך מאוד על כך. אם אתה לא רוצה לעשות את זה - בקש עזרה מחבר".


האב פנה גם אל כוחות הביטחון. "אנו יחד יכולים להגיע לפתרון כי המצב הזה קשה וחריג", אמר, "אני פוחד שעוד אנשים ייפגעו. לכן אל תבנו עלי בלבד שאביא לכם את הילד. ביחד נגיע למה שאנו רוצים". מלחם ביקש למסור החלמה מהירה לנפגעים ואמר כי הוא משתתף בצער משפחות ההרוגים.



סריקות אחר המחבל מת"א. צילום: רויטרס



גורמים המעורים בחקירה מספרים כי אם המחבל עדיין בחיים, ייתכן מאוד שהכין מראש מקום מסתור, עם ציוד לשהייה בתנאי קור, מזון ושתייה. אתמול פרסמו החוקרים שתי תמונות נוספות של המחבל, עדכניות יותר, שהועברו לכלל השוטרים שמחפשים אחריו. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר אתמול בראיון לערוץ הכנסת: "המחבל השאיר את הטלפון מאחור כדי להקשות על תפיסתו. המחבל נשאת מלחם מתוחכם יותר ממה שחושבים. הוא לא תמים ולא תמהוני. במכוון הוא לא הגיע עם הטלפון הנייד באותו יום כדי להקשות על איתורו".



נכון לאמש, תמונת המצב אינה מבשרת טובות. גורם במשטרה אמר: "אין לנו עדיין קצה חוט שיוביל אל המחבל. אנחנו מגששים באפילה".כשמעליהם מרחף מסוק מיוחד עוברים המחפשים מבית לבית, בעיקר בצפון תל אביב, ונלקחת גם האפשרות שהמחבל מסתתר בדירה נטושה או מתבצר בבית מאוכלס, ואולי אף מחזיק בבני ערובה. המקרה הזה הוא כל כך שונה מכל הפיגועים האחרים, עד שכמעט כל אפשרות נלקחת בחשבון. גם אתמול נכחו כוחות מתוגברים של משטרה במוסדות החינוך בעיר כדי לנסות להרגיע את ההורים והתלמידים המודאגים. אתמול הגיעו לבית הספר אליאנס בצפון העיר רק כ־300 מתוך 1,600 תלמידים. שר האוצר משה כחלון הורה לתקצב אבטחה עד השעה 16:00 כל מוסד חינוך שירצה בכך.