שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ערך היום (שלישי) ביקור בגזרת רמת הגולן, וסייר לאורך הגבול, יום אחרי שהופעל מטען, ככל הנראה על ידי חיזבאללה, סמוך לשני כלים הנדסיים של צה"ל, מבלי להביא לנפגעים. אל הביקור התלוו גם סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר גולן, מפקד פיקוד הצפון אביב כוכבי ומפקד עוצבת הבשן תת-אלוף יניב עשור. במהלך הביקור קיבל שר הביטחון סקירות על האירועים אתמול בגבול הצפון, במהלכם הופעלו ועל המצב בהן בגזרת לבנון והן בגזרת רמת הגולן.


במהלך הביקור אמר שר הביטחון יעלון כי "צה"ל דרוך וערוך היטב לכל התפתחות, כפי שגם היה ערוך אתמול לפיגוע באזור הר דב. צה"ל ערוך לתגובה בהתאם לצורך, כפי שהוא גם הגיב אתמול בצורה חריפה על הפיגוע באזור הר דב. בסך הכול אני משבח את צה"ל ופיקוד הצפון, גם על ההיערכות לפני הפיגוע, גם על התגובה על הפיגוע, ואנחנו ערוכים לכל התפתחות".

אתמול, מימש חיזבאללה את האיום להגיב על חיסולו של סמיר קונטאר, והודיע כי חוליה על שם בכיר הארגון שחוסל לפני כשבועיים, היא שהניחה את המטען על גדר הגבול בין ישראל ללבנון בהר דב. אחיו של קונטאר אמר כי החוליה על שם אחיו "סימנה 'וי' בחשבון הפתוח" נגד ישראל.

באירוע לא היו נפגעים לכוחות צה"ל, אולם בהודעת הארגון השיעי נאמר כי הפיצוץ הרס רכב מסוג האמר ופגע בחיילים שהיו בו. מוקדם יותר דווח בלבנון, כי גורם בחיזבאללה אמר שמטרת הפיגוע היה בכיר במוסד הישראלי. 

מאז חיסולו של איש חיזבאללה, סמיר קונטאר בסוריה, נערכים במערכת הביטחון לתגובה אפשרית של חיזבאללה, לאחר שמזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, איים לנקום את מותו של המחבל. בנאום שנשא יומיים לאחר החיסול, אמר נסראללה כי לחיזבאללה אין ספק שישראל אחראית לחיסול קונטאר והוסיף כי הארגון יגיב על ההתנקשות בקונטאר "בזמן ובמקום המתאימים".

שלשום, שלח נסראללה איומים נוספים לעבר ישראל ואמר כי "דמו של סמיר קונטאר עדיין מאלץ את החיילים והקצינים של האויב להתחבא במחילות לכל אורך הגבול. הם מחכים ואנחנו מחכים. הם מפחדים. כעת הגיע השלג והכביד עליהם עוד יותר".

נסראללה הוסיף בנאומו: "הם כלואים עוד יותר במחילות שלהם, אבל על כל פנים אנחנו מחכים גם כן ואללה אוהב את אלה שמחכים. חשוב שהם יבינו שהרצח של האחים שלנו ושפיכת דמנו לא יעברו בקלות ועל הישראלים לפחד ולהתחבא. התגובה תגיע אם ירצה אללה".