מאז החל גל הטרור, צה"ל מחפש פתרון נוסף למיגון נגד דקירות בפלג הגוף העליון של הלוחמים והמאבטחים. ברשתות החברתיות של הפלסטינים מופצים כרוזים עם הוראות למחבלים לבצע את הדקירה בצוואר ובצד השמאלי של החייל, הצד בו עובר העורק הראשי למח, נקודה שבה ניתן להשיג פגיעה קשה בחייל.

ואכן, ניתוח הפיגועים בגל הטרור הנוכחי מתיעודי הדקירות מעלה כי ההסתה מחלחלת לפלסטינים וחלק גדול מהפצועים, הממוגנים באפודים עד הצוואר, מגיעים לבית החולים עם פגיעות דקירה בצוואר. בצה"ל הוחלט לאבזר את הלוחמים באפוד מגן צווארי שמתלבש על האפוד הקרמי הרגיל ומגן על העורף, הצוואר והגרון.

בועז אפרת, כתב זרוע היבשה של עיתון במחנה פרסם הבוקר כי צה"ל החל בחלוקת מגני צוואר ובימים הקרובים תושלם חלוקה של 850 מגנים שתימשך עד סוף החודש. רוב הלוחמים שיקבלו את מגן הצוואר הם לוחמים ומאבטחים הנמצאים במחסומים ובעמדות הבידוק.

"חלקו הפנימי של המגן נעים למגע, חלקו החיצוני עשוי מפלסטיק חצי קשיח והוא נמוך ורחב כך שיגן על החיבור בין הצוואר לשכמות", מסביר ראש מדור לוחמה בטרור ומיוחדים, רס"ן גיא אלעזר. בצה"ל אומרים כי הלוחמים צפויים להשתמש במגני הצוואר במשימות הביטחון השוטף בלבד.