פרשה חמורה באה לסיומה, עם הרשעתו ושליחתו למאסר בפועל של רב"ט אלעד סלע בן 25, חייל צה"ל אשר שירת בחטיבה מרחבית עציון והורשע בעבירות של גילוי ידיעה סודית ומסירת ידיעות.

רב"ט סלע נידון ל-45 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי. הוא הורשע בכך שביצע חיפושים שלא בסמכותו במערכות מודיעיניות מסווגות של צה"ל, במטרה לאתר מידע הנוגע לפעילי "תג מחיר" מן היישוב בת עין בו הוא מתגורר, ופעילות כוחות הביטחון נגדם.  

מצה"ל נמסר כי "במשך תקופה ממושכת, אשר הסתיימה עם מעצרו, מסר סלע מידע מסווג לאנשים שונים לרבות אנשים שהמידע היה בעניינם ובכך סייע להם להיערך ולסכל פעילות של כוחות הביטחון ולהמשיך בפעילותם העוינת נגד האוכלוסייה הפלסטינית". במסגרת גזר הדין, ציין בית הדין כי מעשיו של רב"ט סלע פגעו בביטחון המדינה.
דובר צה"ל מסר כי העונש שנגזר על החייל, כמעט 4 שנות מאסר בפועל, מבטא גישה מחמירה של הפרקליטות הצבאית. "יש למגר עבירות מסוג זה בצה"ל ולהעניש בחומרה מי שמועל באמון שניתן לו על ידי המערכת הצבאית ופוגע באינטרסים ביטחוניים".

החשודים היו מודעים מראש לכניסת הצבא 

סלע נחשב לחייל מבריק שגויס לצה"ל ושובץ בתפקיד מסווג מאוד. במהלך המיונים חמק תחת הראדר של מבדקי הצבא. בכתב האישום שהוגש נגדו בחודש אפריל הואשם סלע בשורה של עבירות חמורות מאוד הכוללות, בין היתר סעיפים בגין מסירת ידיעות סודיות וריגול חמור. סלע הודה בחקירתו כי פעל ממניעים אידיאולוגיים קיצונים והוציא ממחשבי צה"ל מסמכים מסווגים ורגישים, אותם העביר לגורמי ימין קיצוניים בהתנחלות בת עין.

המסמכים נגעו לחקירות נגד אותם פעילים שפעלו בשורה של אירועים אלימים כולל תקיפה של כוחות ביטחון ופלסטינים. החקירה נגד הגרעין הקיצוני הניבה שורה של מעצרים, אולם במהלך המעצר הופתעו כוחות הביטחון מכך שהחשודים היו מודעים מראש לכוונת הכניסה של כוחות הביטחון לביצוע המעצרים נגדם. הדבר העלה את החשד כי יש חפרפרת שמוציאה מידע מתיקי החקירות, ובדיקה של הצבא העלתה את החשד שהדבר נעשה על ידי סלע עצמו.

הוא נעצר ב-10 במרס 2015 במהלך פעילות משותפת של שב"כ, המשטרה ומצ"ח. ונחקר בחשד שהדליף את המידע לפעילים בהתיישבות על פעילות של צה"ל והמשטרה כנגד מתיישבים. עוד עלה בחקירה כי סלע לא הסתפק רק בלהזהיר את חבריו, אלה גם הוציא מידע על פעילות השב"כ, המשטרה וצה"ל כנגד תושבים יהודים מיהודה ושומרון. העמדתו לדין באשמת ריגול התאפשרה רק לאחר אישור היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.