ערוץ "אל-מנאר" המזוהה עם ארגון חיזבאללה פרסם היום (שלישי) תמונות מזירת הפיגוע בהר דב שאירע אתמול. על פי הפרסום, צה"ל ניסה לגרור את ה-D9 שנפגע כתוצאה מפיצוץ המטען, אולם לא הצליח. עוד נטען, כי את רכב "ההאמר" המשוריין הצליח הצבא לגרור לבסיס צבאי סמוך.



בתוך כך עיתון "אל-אחבאר" הלבנוני כתב היום כי לוחמי חיזבאללה הצליחו לעבור את כל אמצעי המיגון המיוחדים הנמצאים בחוות שבעא. אולם, הוסיף העיתון, כי התגובה של "יחידת סמיר קונטאר" באה לא כתגובה על ההתנקשות בבכיר הלבנוני, אלא כתגובה על איומיו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל גדי איזנקוט, מה שמוכיח כי איומים אלו "לא הרתיעו את אנשי ההתנגדות לבצע את הפיגוע בחוות שבעא", וכי "הנהגת חיזבאללה לא נרתעה מהקווים האדומים שהציב האויב הישראלי", כך נכתב.



תיעוד מזירת הפיגוע שפרסם חיזבאללה. צילום: "אל-מנאר"
תיעוד מזירת הפיגוע שפרסם חיזבאללה. צילום: "אל-מנאר"



העיתון הלבנוני המקורב לחיזבאללה, כתב עוד כי "למרות שלדברי ישראל לא היו נפגעים בפיגוע, הדבר מצביע על כך שההתנגדות לא רק שלא נרתעה, אלא התכוונה לפגוע בכמה שיותר חיילים ישראלים, ורק יד הגורל מנעה זאת. העובדה שישראל ממשיכה בכוננות עליונה בגבול הצפוני, ובהרחקת חייליה מהגבול, מצביעה על כך שגם בישראל מבינים כי התגובה הייתה כנגד האיומים – ולא כתגובה להתנקשות בחיי קונטאר".



כזכור, מטען חבלה התפוצץ אתמול ליד שני כלים הנדסיים של צה"ל על גדר הגבול בגזרת הר דב. לא היו נפגעים. ארגון חיזבאללה לקח אחריות על הנחת המטען. על פי דיווחים בלבנון, גורם בחיזבאללה טוען כי המטען כוון לבכיר במוסד. דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, מסר כי מיד לאחר הפיצוץ עלה חשש שיש באזור מטענים נוספים וכלים הנדסיים נשלחו לבדוק את המקום. צה"ל הגיב באש ארטילרית לעבר מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון שהוכנו מראש. החקלאים נקראו להפסיק את העבודה באופן מיידי. בניגוד לדיווחים, לא היה ניסיון חטיפה. חשש לירי טילי נ.ט. הוסר.



מאז חיסולו של איש חיזבאללה, סמיר קונטאר בסוריה, נערכים במערכת הביטחון לתגובה אפשרית של חיזבאללה, לאחר שמזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, איים לנקום את מותו של המחבל. בנאום שנשא יומיים לאחר החיסול, אמר נסראללה כי לחיזבאללה אין ספק שישראל אחראית לחיסול קונטאר והוסיף כי הארגון יגיב על ההתנקשות בקונטאר "בזמן ובמקום המתאימים".