קצין בכיר בצה"ל המליץ לחיזבאללה "לא לעשות שטות, שתביא לתגובה קשה מאוד, אשר תסכן את האזרחים הלבנונים". הוא אישר כי "מתקיימים יחסים סודיים ואינטרסים משותפים עם כמה מדינות ערביות, מלבד מצריים וירדן", אך לא פירט.

בראיון שהעניק לאתר "אילאף" הסעודי, אמר הקצין הבכיר בחטיבה האסטרטגית בצה"ל, כי "המזרח התיכון המשתנה מציב את ישראל בפני אתגרים חדשים, במיוחד בתחום הצבאי. שכן, המלחמה המסורתית הסתיימה, ואנו כיום ניצבים בפני מלחמת התשה וטרור מתמשכת, וניסיונות לאיים עלינו בטילים ובפצצות מרגמה כדי לפגוע באזרחינו".

זהו הראיון הראשון שקצין בכיר בצה"ל מעניק לאתר הסעודי, והשני בשבועיים האחרונים שמעניק בכיר ישראלי – לאחר מנכ"ל משרד החוץ - מה שמעיד על התרחשות מתחת לפני השטח. "ישראל ממשיכה במדיניות ההרתעה, שממזערת את האפשרות לעימותים באזור", הדגיש הקצין. "זאת, בנוסף למודיעין וההגנה – וכיום ישנו דבר נוסף חשוב ויסודי – והוא 'העומק', שזה יכולתה של ישראל למנוע תקיפות עתידיות, כמו שמנענו העברת נשק מתקדם מסוריה לחיזבאללה בלבנון, ובכך למנוע עימות עתידי".

"ישראל מוכנה היטב לכל עימות עם חיזבאללה" 

בתשובה לשאלת כתב האתר בארץ, מג'די חלבי, בעניין איומיו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לאחר ההתנקשות בחיי סמיר קונטאר, אמר: "אנו מתייחסים לאיומים בצורה רצינית מאוד. הם איימו בעבר וביצעו. אבל הפעם, התגובה שלנו לא תהיה כמו בעבר, אלא קשה מאוד. אנו לא מתייחסים לעם הלבנוני או ללבנון כאויבים, אך חיזבאללה מעוניין להכניס את העם הלבנוני והכפרים לעימות, שיביא להריסת מה שבנו במשך שנים".

הקצין הציג במהלך הראיון מפה שעליה נמצא הכפר הלבנוני הקטן מחיבב, שלדבריו "מהווה – כמו 30 אחוזים מהכפרים בדרום לבנון - מקום מסתור לטילים ולמוצבים הצבאיים של חיזבאללה, שמשתמש באזרחים כמגן אנושי, מבלי שיהיו אשמים במה שקרה. מבחינה צבאית, האזרחים הם הניזוקים הראשונים בעת עימות. לישראל יש מידע מלא אודות על כפר בדרום, מאחר וחיזבאללה מסתתר מאחורי חפים מפשע".

לדברי הקצין הבכיר, במלחמה בעתיד ישראל תנסה לא לפגוע באזרחים כמה שהיא יכולה. "ישראל מוכנה לכל עימות עם חיזבאללה, טוב יותר מאשר במלחמת לבנון השנייה", הדגיש הקצין. "זאת, למרות שלארגון יש 100 אלף טילים, והדבר לא יהיה קל – אבל הנזקים בצד השני יהיו כבדים, בצורה חסרת תקדים".

"רואים שהמלחמה בסוריה תימשך זמן רב" 

"האזור בנוי על ארבעה כוחות – הראשון זה הכח האיראני ותומכים, כולל סוריה, חיזבאללה, החות'ים (תימן) ותומכי איראן כמו חמאס והג'יהאד האסלאמי, וכח זה אינו במצב טוב, ולכן מנסה להתעמת עם הכוחות האחרים – וישראל מתעמתת עם כוח זה כאן ושם", מסביר הקצין הבכיר. "הכח השני, והוא החשוב היום, זה המדינות המתונות כמו מצרים, ירדן ומדינות המפרץ. כאן יש לישראל שפה משותפת. יש גם יחסים עם מצריים, ירדן והרשות הפלסטינית, והאפשרות לשיתוף פעולה אזרחי וצבאי קיימת. הכח השלישי הוא 'האחים המוסלמים' שאינם משפיעים לאחר הכישלון במצריים ובתוניסיה, ואילו הרביעי בנוי על 'תנועות הג'יהאד' כמו דאעש וג'בהת א-נוסרה, שנלחמים בכולם – מאיראן, עד המדינות המתונות והאחים המוסלמים".

"אנחנו בישראל אי של יציבות בים הסוער הזה, אך אתגרים אלו עלולים להגיע אלינו מאחר והסברה היא שהעימות יימשך שנים רבות", הדגיש קצין צה"ל. "לכן, עלינו לנצל את ההזדמנות ולעבוד עם המדינות המתונות, כדי להשיב את השקט לאזור כמה שניתן. אנו בונים את הכוח הצבאי שלנו, כדי שיהיה מרתיע, אך לא תוקפים. אנו מגנים ופועלים לעומק, כדי שהמצב לא ידרדר עד למלחמה שאינה מביאה דבר מלבד הרס ואסונות. אנו לא מעוניינים במלחמה, אך אם ניאלץ לא נעמוד בחיבוק ידיים. היכולות שלנו עצומות".

בעניין הסורי הדגיש הקצין, כי ישראל אינה מתערבת בעניינים הפנימיים שלה כיוון ש"אנו לא רוצים להיות חלק מהמערכה ולהיות מותקפים על ידי כל צד שהוא", אך יש לה קווים אדומים – מניעת העברת נשק מתקדם מסוריה לחיזבאללה בלבנון, ומניעת הפיכתה למוצבים צבאיים של איראן. "העברנו את המסר למשלחת הרוסית שביקרה אותנו לפני כמה ימים", המשיך. "אנו רואים שהמלחמה בסוריה תימשך זמן רב, גם אם יושג הסכם, שכן דאעש וא-נוסרה מחוץ לפתרון וימשיכו במלחמה".

הקצין הבכיר כינה את התיאום הצבאי עם רוסיה כ"מוצלח מאוד", אך הדגיש כי הוא "מוגבל ונועד בעיקר למנוע תקריות אוויריות בין שני הצבאות, כמו שהיה עם טורקיה".