בצה"ל החליטו אתמול לבטל את הדבקת המספרים הסידוריים על תעודות הזהות של פלסטינים המתגוררים בסביבות היישוב היהודי בחברון. הסיפור שפורסם אתמול הביא את הצבא לשקול מחדש את הנושא ולבטלו. זה כבר שבועיים שפלסטינים טוענים כי צה"ל לקח את תעודות הזהות שלהם במחסומים והדביק עליהן מדבקות קטנות עם מספרים. גורם בצה"ל הסביר כי הדבר נועד לקצר את הליך הבידוק כך שתושבי השכונה מזוהים במהירות, ואלה שלא גרים בשכונה עוברים בידוק קפדני נוסף.



מחסומים הפזורים סביב היישוב היהודי בחברון הניבו לא מעט פיגועי דקירה בגל הטרור הנוכחי. בצה"ל נקטו בכמה צעדים למניעת פגיעה בחיילים, ובכלל זה הצבת בטונדות להפרדה בין המאבטחים לבין העוברים והשבים ויצירת כתר נושם להולכי הרגל. גורם בצה"ל הסביר כי אחת המטרות של הפעילות בשטח היא פגיעה מינימלית בשגרת האוכלוסייה ולכן עושים הכל כדי לא לפגוע בפלסטינים שאינם מעורבים בטרור.



כאמור, אחת ההחלטות שנלקחו ויצרה מהומה לא קטנה בקרב הפלסטינים היא מספור תעודות הזהות שמזכיר לרבים את מספור היהודים בגרמניה הנאצית. גורם בצה"ל הבהיר אתמול כי הדבר רחוק מההשוואה וכי היא אינה נכונה, אך הוחלט לבטל את הנוהל. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בעקבות ריבוי הפיגועים במרחב היישוב היהודי בחברון ולנוכח הערכת מצב הוחלט כי שכונת תל רומידה תוגדר שטח צבאי סגור. כל תושבי השכונה מורשים לנוע במרחב ועוברים בידוק טרם כניסתם אליה. מספור תעודות הזהות הוא יוזמה מקומית שנועדה להקל ולזרז את הליך הבידוק עבור הפלסטינים. עם היוודע האירוע למפקדים, הוחלט כי המדבקות יוסרו באופן מידי ובימים הקרובים ייבחנו פתרונות חלופיים".