ירידה במספר הפיגועים בחודש דצמבר, כך עולה מנתונים שפרסם הבוקר (חמישי) שירות הביטחון הכללי. על פי הנתונים בחודש דצמבר בוצעו בגזרת יהודה ושומרון ובירושלים 181 פיגועים של השלכת בקבוקי תבערה, לעומת 249 בחודש נובמבר. כמו כן, בדצמבר הושלכו 27 מטעני חבלה לעומת 38 בחודש נובמבר, אירעו עשרה פיגועי דקירה מול 12 בחודש הקודם וגם בפיגועי הדריסה חלה ירידה של שני פיגועים - שישה בדצמבר מול שמונה בנובמבר.

הנתון היחיד שחלה בו עליה בחודש שעבר הוא בירי צלפים מנשק קל. בדצמבר אירעו 13 פיגועי ירי מול עשרה בחודש נובמבר.

מספר הפיגועים בגל הטרור לפי חודש

עוד עולה מהנתונים כי חודש אוקטובר היה חודש דמים. בחודש זה נרשמו בגזרת יהודה ושומרון 620 פיגועים לעומת 223 פיגועים בחודש ספטמבר ו-326 פיגועים בחודש נובמבר ו-246 פיגועים בחודש האחרון. הערכה היא כי מספר הפיגועים נקשר באופן ישיר עם תקופת החגים, בהם מתרחשים המספר הגבוה של פיגועים.

לגבי הירידה בחודש האחרון, הערכה היא כי בין היתר מדובר בירידה שהיא תוצאה של סיכול רב על ידי מעצרים בלילות, פעילות מודיעינית רחבה, סיכול חוליות טרור, פריסת הכוחות בשטח והתגבור בשוטרים בירושלים וביהודה ושומרון בגדודי סדיר ומילואים, לצד העובדה כי בגזרת גוש עציון, שם נרשמו פיגועים רבים, ביצע צה"ל שורה של מהלכים שהורידו את מספר הפיגועים בצומת הגוש באופן ניכר.

מספר הפיגועים באיו"ש ובירושלים לפי חודש