חייל צה"ל, לוחם בחטיבת כפיר, הודח על ידי מפקדיו מקורס מפקדי כיתות לאחר שמפקדיו גילו כי פרסם בעמוד הפייסבוק שלו פוסט תחת הכותרת "מוות לערבים". הלוחם הודח מהקורס שלושה שבועות לפני סיומו כשחלום להיות קצין נגדע בגלל הפוסט. החייל ניסה להסביר את שכתב בפייסבוק שלו למפקדיו אולם הם סרבו לקבל את ההסבר. גם התנצלות לא הועילה והעונש לא הומתק.



הפוסט נכתב לאחר שגולשת פרסמה פוסט המביע תמיהה על כך שערוץ 2 סיקר בהרחבה את סיפורה הטראגי של משפחה מרהט ששלושת ילדיה נהרגו באסון שריפת ביתם השבוע ברהט. חלק מהגולשים, בעיקר במגזר הערבי, זעמו על התמיהה וקיללו את הגולשת. הלוחם שראה את הפרסומים הביע את זעמו דרך המקלדת ואז כתב "מוות לערבים".



אחד מחבריו ליחידה ראה את הפרסום והעביר צילום מסך למפקד חטיבת כפיר שמיד הורה לקרוא לחייל לבירור. לאחר הבירור עודכן גם מפקד הקורס של החייל ובעצה אחת הוחלט להדיח אותו מהקורס. גורם בצה"ל מוסיף כי העונש של החייל לא תם בזה וייתכן כי בשבוע הקרוב עם התייצבותו ביחידה הוא יודח גם מתפקיד הלוחם ומהיחידה.



בצה"ל רואים בחומרה את ההתנהגות החברתית של לובשי המדים ברשת. לא פעם עברו החיילים תדרוך של "עשה ואל תעשה", אולם בכל כמה שבועות יש חיילים שמסתבכים בגלל התבטאויות בפייסבוק ובגלל התנהגות שאינה הולמת. מדובר צה"ל נמסר כי "בצה"ל מגלים אפס סובלנות כלפי התנהגות מסוג זה אשר אינה עולה בקנה אחד עם המצופה מחייל ומפקד בצה"ל. הבוקר נערך בירור אשר בעקבותיו הודח החייל מקורס מ"כים".