לאחר לכידת המחבל שביצע את הפיגוע בעתניאל, ורצח את דפנה מאיר ז"ל, ביישוב יחלו הבוקר (שלישי) לבדוק כיצד חדר המחבל ליישוב. זאת לאחר שהתברר כי לא מדובר בפועל בניין שעבד במקום, כפי שסברו תחילה. כחלק מהבדיקה, יצפו שוב במצלמות האבטחה במטרה לגלות איך נכנס המחבל ליישוב - האם דרך השער הראשי או דרך נתיב הבריחה בו בחר מאחורי ביתה של מאיר ז"ל. 



כמו כן, לאחר שהתבררה זהות המחבל תתקיים הערכת מצב מחודשת ובמערכת הביטחון ישקלו האם לבטל את ההחלטה הגורפת האוסרת על פועלים פלסטינים להיכנס ליישובים, לאחר שכאמור הובהר כי לא מדובר בפועל שעבד במקום. ההנחיה הראשונית ניתנה על מנת ליצור תחושת ביטחון בקרב התושבים.



ההחלטה על איסור כניסת פועלים פלסטינים ליישובים באזור יהודה ושומרון התקבלה לאחר הערכת מצב שהתקיימה אתמול. הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט הגיע לזירת הפיגוע בעתניאל וקיים הערכת מצב עם המפקדים בשטח. איזנקוט סייר בזירת הפיגוע יחד עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל ליאור כרמלי ומפקד חטיבת יהודה אל"ם יריב בן עזרא שסקרו לרמטכ"ל על פרטי האירוע ועל הפעילות של כוחות הביטחון לאיתור המחבל. 


הטור של אלון בן דוד: הדבר האחרון שישראל צריכה הוא עוד פלסטינים מחוסרי עבודה




כזכור, במהלך הבוקר הותר לפרסום כי כוחות הביטחון תפסו את המחבל אשר ביצע לפני יומיים את פיגוע הדקירה הרצחני ביישוב עתניאל. במהלך הפיגוע, הגיע המחבל לביתה של דפנה מאיר ז"ל, דקר אותה בסכין מול ילדיה ונמלט מהיישוב. מאמצים רבים נעשו לאתרו וסריקות נערכו בכפרים הסמוכים במשך יומיים, עד לאיתורו הבוקר.



לפי דיווחים פלסטינים, מוראד באדר עבדאללה עדאיס מהכפר חירבאת כרמא הוא המחבל אשר ביצע את הפיגוע ונעצר הלילה. ככל הנראה, המחבל הוסגר לשב"כ על ידי תושבי הכפר.



כלי טיס מסייעים בחיפושים במאמץ ללכידת המחבל . צילום: דובר צה"ל



מעצר חשודים כחלק מהחיפושים. צילום: דובר צה"ל



יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון, אמר בעקבות תפיסת המחבל: "יצאתי לפני מספר דקות מבית משפחת מאיר יחד עם מפקד חטיבת חברון ומפקד חטיבת דובדבן. בישרנו לאב על תפיסת המחבל מאחד הכפרים בסביבה. בעת הזאת אני מעוניין להודות לכל חיילי צה"ל ולמערכת הביטחון שלא עצמה עין בגלוי ובנסתר ועשתה ככל שביכולתה להביא את המחבל מאחורי סורג ובריח בתוך 36 שעות. על כך הערכתנו ותודתנו הכנה".



שרת המשפטים אילת שקד אמרה בעקבות ההודעה לגל"צ כי "מה שמוביל נער בן 16 לדקור נשים זה הסתה בלתי פוסקת של הרשות הפלסטינית. הסתות כאלה הביאו לרצח עם ולפוגרומים. האיחוד האירופי בוחר כרגיל להתעסק בביקורת על ישראל במקום בטרור שאנחנו חווים".