מאיר אטינגר, העציר המנהלי השובת רעב מזה כשבוע וחצי, איבד הערב (רביעי) את הכרתו בתאו המבודד בכלא אשל בבאר שבע ופונה לטיפול רפואי. הוא פתח בשביתה במחאה על עילת מעצרו. אתמול פתח חברו של אטינגר, אביתר סלונים בשביתת רעב.



אטינגר, נכדו של הרב מאיר כהנא, נחשב לאחד ממנהיגי "נוער הגבעות" ולאחד היעדים המרכזיים של החטיבה היהודית בשירות הביטחון הכללי. בעברו קיבל מספר פעמים צווי הרחקה מיהודה ושומרון ועבר להתגורר בירושלים גם משם הורחק לאחר שעסק במיפוי בתי ערבים. 



לאחרונה ייחס השב"כ לאטינגר פעילות מרכזית באידיאולוגיה המכונה "המרד" שעיקרה ניסיון לערער את קיומה של מדינת ישראל, הקמת בית מקדש והמלכת מלך. בעקבות הצתת בית משפחת דוואבשה בדומא ביולי 2015 נעצר אטינגר בחשד למעורבות באירוע. אטינגר נחשד גם במעורבות בהצתת כנסיית הלחם והדגים ביוני 2015. ב-4 באוגוסט 2015 אישר היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, את מעצרו המנהלי למשך חצי שנה. על הצו חתם שר הביטחון משה יעלון.



כזכור, אטינגר פתח בשביתת רעב בחודש אוקטובר 2015. אטינגר הכריז על השביתה לאחר שלטענתו הועבר לבידוד ונשללו ממנו טלפונים ללא נימוק. הוא הודיע כי ימשיך בשביתה עד שיותר לו לשוחח עם אשתו.