בארגון חמאס מתחילים לתהות האם לישראל יש קשר לקריסת המנהרות ברצועת עזה. סוכנות הידיעות הפלסטינית מען הפנתה היום (חמישי) את השאלה למתאם הפעולות הממשלה בשטחים האלוף פולי מרדכי, ובתשובה אליה ענה מרדכי "אלוהים יודע".האלוף מרדכי האשים בשיחה עם מען את חמאס כי הוא בונה "מנהרות מוות" על חשבון האוכלוסייה: "המנהרות אשר חופר חמאס מביאות אסון על רצועת עזה, הן מנהרות המוות". לדבריו של האלוף, חמאס מנסה להשתמש בתשומות הבנייה המוכנסות לרצועת עזה למטרות טרור, במקום לעשות בהן שימוש לבניה ולשיקום של בתים הרוסים לטובת התושבים.האלוף ציין שעד כה נכנסו 3.5 מיליון טון של תשומות בנייה לשיקום, והציע לתושבי עזה לא לעסוק במנהרות ולהתרחק מהן, במיוחד לאחר הדיווחים הפלסטינים על קריסת חלק מהן בימים האחרונים. כמו כן הזכיר האלוף שחמאס מנסים לנצל את המדיניות האזרחית כלפי רצועת עזה שנועדה לסייע לתושבים ומשתמשת בתושבים הנכנסים לישראל לצורך טיפולים רפואיים ומסחר בישראל.
סרטון תעמולה של חמאס על המנהרות


הדיווחים הפלסטינים על הרוגים בקריסת מנהרות גוברים. כזכור, אתמול קרסה מנהרת חמאס בשכונת זייתון שבעזה. עקב כך, חמאס סכר את האזור, השתלט על תחנות רדיו וגורם לאיפול הדיווחים בנושא. ביום שלישי האחרון דיווחו מקורות פלסטינים כי לוחם חמאס בן 23 נהרג בקריסת מנהרה נוספת במרכז רצועת עזה. לפני כשבוע וחצי קרסה מנהרה נוספת בשכונת תופאח בצפון העיר עזה. בחמאס מיהרו להתפאר בשמונה ההרוגים שטענו כי מדובר במנהרה שממנה נחטף החייל אורון שאול ז"ל, אולם הערכות הן כי מדובר בפרובוקציה ולא יותר. 

מנהרות שנחשפו בצוק איתן. תמונת ארכיון: דובר צה"ל


סרטון תעמולה נוסף של החמאס


במקביל לכך, ארגון חמאס פרסם אתמול סרטון תעמולה נוסף, בו הצדיק את בניית המנהרות. בדברים שאמר בכיר הארגון איסמעיל הנייה רק ביום שישי האחרון, הוא הדגיש כי חפירת המנהרות נמשכת: "הזרוע הצבאית של החמאס תמשיך בהיערכותה תחת לאדמה ומעליה. ביבשה ובים, ולא נעצור עד לשחרור המקומות הקדושים".

הנייה הדגיש את כוחו של חמאס והוסיף: "הזרוע הצבאית חפרה מנהרות סביב עזה כדי להגן על עמה ולשחרר את מסגד אל אקצא".