הצנזורה יוצאת נגד המדיה החברתית. עשרות בלוגרים ומפעילי דפי פייסבוק יידרשו מעתה להגיש את הפרסומים שלהם לבחינת הצנזורה הצבאית בטרם יפרסמו את החומרים ברשת, כך החליטה הצנזורית הצבאית הראשית, אל"מ אריאלה בן אברהם. ההחלטה מתייחסת לפרסום נושאים שעלולים לפגוע בביטחון המדינה, בדומה לדרישות בהן עומדים כלי תקשורת ממוסדים בטרם הם מעלים פרסומים. במידה ובעלי העמודים והבלוגים לא יעמדו בדרישת הצנזורה, הם יהיו חשופים לעונשים הקבועים בחוק במידה ואכן יעברו על חוקי הצנזורה.



לצד דרישת הצנזורה, לא ברור איך תתבצע האכיפה בפועל, שכן ברשת קיימים מאות דפי פייסבוק ועשרות קבוצות וואטסאפ שמזינות את הבלוגרים, כמו גם את ערוצי התקשורת הרשמיים. "אני לא מתכוון להתייחס לדרישה", סיפר למעריב און ליין מפעיל עמוד פייסבוק המדווח בזמן אמת על אירועים ביטחוניים. "עמוד החדשות שלי זוכה להצלחה בגלל העובדה שהוא מדווח און ליין. אני לא מסכים לצנזורה ואין לי שום כוונה לבקש מהם רשות לדווח בזמן אמת".



עדיין לא ברור אם תבוצע אכיפה גם לציוצי טוויטרים של כתבים המחזיקים בתעודת לע"מ. במהלך אירועים ביטחוניים הכתבים עומדים בדרך כלל בתנאי הצנזורה, אולם בעמודי הטוויטר שלהם הם לא נדרשים להעביר את תוכן הציוצים לצנזורה ובמקרים רבים עוברים על חוקיה. הצנזורה שמתמודדת בשנים האחרונות בעידן דיגיטלי מאתגר מאוד תצטרך למצוא בחוק לא רק את סעיף העבירה אלה גם את סעיף האכיפה שכיום לא מופעל על ידה.



"מדובר בדרישה גבולית מאוד מבחינת החוק המתבסס על תקנות ההגנה לשעת חירום", אמרה ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר, ראשת התכנית לרפורמות במדיה במכון הישראלי לדמוקרטיה. "על פניו, מדובר בהוספת חטא על פשע. לא רק שתקנות ההגנה מהוות הסדר אנטי דמוקרטי שאינו מכבד את הזכות לחופש ביטוי, אלא שעכשיו מבקשת הצנזורה להחיל את אותם הסדרים רעים גם על העולם הדיגיטלי במקום לתקנם. בלתי סביר שהמערכת בוחרת להרחיב את סמכותה במקום להשתמש בה במשורה, תוך תפישה שהעולם של 2016 יכול להמשיך להתנהל במציאות של תחילת המאה ה-20". 



ד"ר שוורץ-אלטשולר תמהה מדוע נבחרו בלוגרים מסוימים בלבד, מדוע ישנה דרישה מאותם בלוגרים שלא לפרסם את נוסח הצו שניתן להם, והאם כסנקציה במידה ולא יעמדו בהוראות הצנזורה, היא מתכוונת להחרים להם את מכונות הדפוס כפי שמאפשרות התקנות. "ביטחון המדינה הוא ערך חשוב, אלא שמעולם לא הוכח שהפעלת יתר של הצנזורה משרתת אותו. בסופו של חשבון, המציאות מוכיחה שכל אימת שפרשת צנזורה מתפוצצת, מתברר שמוטב היה לפרסם את המידע מראש ולא להעצים את הדרמה סביבו", אמרה.