בזמן שפיגוע רודף פיגוע ולאחר כמעט חמישה חודשים של מה שכבר כונה "אינתיפאדת הבודדים", נחשפים היום (ראשון) נתונים מפתיעים מסקר שנערך ברשות הפלסטינית, ומצביע על ירידה גדולה בתמיכה של הציבור הפלסטיני באינתיפאדה שלישית. הסקר נערך בסוף חודש ינואר האחרון, בקרב 1,200 פלסטינים מרצועת עזה ומאיו"ש.

מסקר דעת הקהל, שפרסם מכון העולם הערבי למחקרים ופיתוח - "אוראד", עולה כי מ-63% שתמכו באינתיפאדה בנובמבר 2015, 42% בלבד תמכו בה בסקר הנוכחי, כאשר 54% מתנגדים לה. 50% סבורים כי אינתיפאדה שלישית תדחה את הקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית, ו-40% סבורים ההפך.
במקרה שיו"ר הרשות אבו מאזן יעזוב את תפקידו, 66% סבורים כי קיום בחירות לאומיות לנשיאות זו האפשרות הטובה ביותר לבחירת מחליפו, 13% סבורים כי הבחירה צריכה להיעשות על בסיס הסכמה פנימית בפת"ח, 8% סבורים כי אש"ף צריך לבחור, 5% סבורים כי חברי המועצה הלאומית הפלסטינית הם שצריכים לבחור. 56% תומכים ברעיון למנות סגן ליו"ר הרשות הפלסטינית, 30% מתנגדים.

זוכה עדיין לרוב. אבו מאזן. צילום: רויטרס
זוכה עדיין לרוב. אבו מאזן. צילום: רויטרס


המכון מבהיר כי קשה לנבא את תוצאות הבחירות לנשיאות, בשל ריבוי הקולות המתנדנדים, ומציג כדוגמה, שאם אבו מאזן יתמודד מול אסמאעיל הניה: 36% תומכים באבו מאזן (34% באיו"ש, 40% בעזה), 22% תומכים בהניה (24% באיו"ש, 22% בעזה) ו-41% הם קולות "מתנדנדים". 
 
נתון מעניין נוסף, מתייחס לתרחיש של פירוק הרשות, תרחיש שמדיר שינה גם מעיניהם של בכירים ישראלים רבים. 79% מתנגדים לפירוק הרשות הפלסטינית ולהעברת השליטה המלאה באיו"ש לישראל, נוכח המצב הנוכחי, 14% תומכים בכך. 80% תומכים בקיום בחירות לנשיאות ולמועצה המחוקקת מיד (92% ברצועת עזה, 72% באיו"ש).