לוחמי משמר הגבול ביוזמה מרגשת לציון שבוע לנפילת הלוחמת הדר כהן ז"ל, שנרצחה בפיגוע הדקירה בשער שכם בירושלים. הלוחמים פתחו דף מיוחד ברשת הפייסבוק, בו הם מבקשים לציין שבוע ללכתה, בדרך מיוחדת.

בדף שנפתח בפייסבוק לציון האירוע, שיתקיים ביום רביעי הקרוב, נכתב: "אם אתם מגבניקים בעבר, או שיש לכם בן משפחה במג"ב, תלבשו באותו היום חולצה של מג"ב (חולצת סוף טירונות, חולצת סיום קורס, חולצת פלוגה/יחידה). ותחליפו את תמונת הפרופיל בפייסבוק לתמונה שלכם או של בן המשפחה מהשירות הצבאי. אם אתם אזרחים שרוצים להביע הזדהות, תלבשו באותו היום חולצה אפורה ותחליפו את תמונת הפרופיל שלכם לתמונה הזו. וכמובן תצטלמו ותעלו לפייסבוק. יחד, נביע כולנו הזדהות עם לוחמי משמר הגבול, שמחרפים נפשם בשמירה על ביטחון ישראל. אתם מוזמנים לתייג חברים ששירתו במג"ב ולשתף".
הדר כהן ז"ל, תושבת אור יהודה, התגייסה למשמר הגבול לפני כחודשיים, ונרצחה בזמן שסיכלה פגיעה גדולה יותר באזרחים. היא הצליחה, ביחד עם חברתה, למנוע את תוכניתם של שלושה מחבלים אשר הגיעו מג'נין אל שער שכם בירושלים במטרה לבצע פיגוע גדול ובו נפגעים רבים. 

סיפור הגבורה של הדר כהן ז"ל הצליח לרגש רבים מאזרחי ישראל, ביניהם אריה ארבוס ואשתו. כפי שפורסם אתמול ב"מעריב-אונליין", בני הזוג סיפרו כי החליטו להוסיף לשמה של התינוקת החדשה שנולדה להם את שמה של הדר, ובכך להנציח את הלוחמת וסיפורה.

דף הפייסבוק שנפתח לציון שבוע לנפילת הדר כהן ז"ל




 
 


איור: גל אזן