ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לדחות את החתימה על חבילת הסיוע הביטחוני מארצות הברית עד לבחירת הנשיא האמריקאי החדש בשנת 2017, בניסיון להגיע לתנאים טובים יותר. "עוד לא בטוח שנגיע להסכם", אמר הערב (ראשון) נתניהו לשרים במהלך סקירה מדינית-ביטחונית של ממלא מקום היועץ לביטחון לאומי יעקב נגל, בישיבת הממשלה. "צריך לראות אם יכולים להגיע לתוצאה שתענה על צורכי הביטחון של ישראל או שאולי לא נצליח להגיע להסכם עם הממשל הזה", הוסיף נתניהו.



בלשכת נתניהו אישרו כי בימים האחרונים קיים הצוות האמריקאי שיחות עם צוות של נציגי המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה, משרד הביטחון, צה"ל ומשרד החוץ. במוקד השיחות עמדו גודל הסיוע הביטחוני שארצות הברית תעניק לישראל ותנאי השימוש בו. במשרד הוסיפו כי "יש להם את כל הכוונות להגיע להבנות".



לפי הערכות, חבילת הסיוע הביטחוני כוללת סיוע מארצות הברית שיכלול רכש נרחב של מטוסי קרב דגם F-35, סוללות "כיפת ברזל" ומערכת "שרביט קסמים" ליירוט רקטות. הגדלת הסיוע התקציבי תאפשר השקעה במחקר ופיתוח של פרויקטים, כמו מערכת חץ 3, מטוסי V-22, סיוע בייצור טנקי מרכבה ונגמ"שים שחלקים בהם מיוצרים בארצות הברית, טילים חכמים, מכ"מים ומטוסי תדלוק המוגדרים כסוגיה רגישה ביותר.