מצמצם נזקים? מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי, טען היום (שני) בראיון שהעניק לאתר הסעודי "אילאף" כי ארגון חמאס השולט ברצועת עזה מטפל בפצועים של ארגון המדינה האסלאמית, מחוז סיני שנפצעים במסגרת המלחמה המתמשכת של צבא מצרים נגדם.



לדברי האלוף מרדכי, בהוראה של גדודי עז-א-דין אל קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, מעבירים פעילי הארגון את פצועי דאעש לבית החולים "נאסר" בחאן יונס באמצעות המנהרות. עוד אמר האלוף מרדכי כי אותן מנהרות משמשות את פעילי חמאס לכניסה ויציאה מחצי האי סיני וכן להברחת אמצעי לחימה, חומרי נפץ ורכוש.



מתאם פעולות הממשלה בשטחים אמר כי עניין זה מתנהל זה זמן רב כאשר חמאס מקבל בתמורה מדאעש כספים, נשק ורכוש, מאחר ואמצעים אלה התדלדלו מאוד בעקבות הריסת כל המנהרות בין סיני לרצועת עזה על ידי צבא מצרים.



כתב האתר הסעודי, מג'די חלבי, מציין כי המצב הכלכלי ברצועת עזה קשה מאוד נוכח המצור על חמאס מצד ישראל וגם מהצד המצרי, שם רואים בחמאס כארגון התומך בטרור נגד הצבא. קהיר האשימה את חמאס יותר מפעם אחת באחריות לפיגועים נגד כוחות הביטחון בחצי האי.



מקורות ישראליים שכונו באתר הסעודי "יודעי דבר", אמרו שהצד הישראלי מעביר למצרים את תנועות ארגון דאעש וכן על היחסים שלו עם חמאס, כולל ההוראה להעביר את פצועי דאעש לבתי החולים ברצועה. לדברי המקור הישראלי, במצרים רואים זאת בחומרה רבה.



המקור מסר עוד כי ישראל העבירה תצלומי מזל"טים לכמה כניסות ויציאות של המנהרות בין עזה לסיני, דבר שהביא להצפתן במי ים בשבועות האחרונים. יש לציין כי שר האנרגיה והתשתיות, יובל שטייניץ, אמר בשבתרבות בבאר שבע כי מצרים הציפה את המנהרות של חמאס לפי דרישת ישראל.