הותר לפרסום: בתום חקירה משותפת של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי, הוגש היום (שני) כתב אישום כנגד סטודנט בשנות ה-20 לחייו תושב תל שבע, בחשד שבעת ששימש כמורה מחליף בבית הספר בתל שבע, קשר קשר עם פעילי ג'יהאד ממדינות ערביות שונות, והסכים לסייע לאחד הפעילים להסתנן לישראל והצטרף לארגון סלפי ג׳יהאדי.



לפני כשלושה שבועות, ב-18 בינואר, נעצר החשוד ביום קבלת התואר הראשון שלו בשריעה באוניברסיטת ירמוכ בירדן והועבר לחקירה. במהלך חקירתו עלה כי בטרם יצא לירדן הוא קשר קשר עם פעילי ג'יהאד ממדינות ערביות שונות והסכים לסייע לפעיל ג'יהאד מתוניס להסתנן לישראל ולבצע ביחד איתו פעילות צבאית בישראל. עוד עלה כי במהלך תקופה זו הסכים להצטרף לארגון סלפי ג'יהאדי.



אחד ממכריו סיפר ל״מעריב אונליין״: ״מדובר באדם שמתנהל לפי הסלפים. מעולם לא כתב דבר נגד המדינה ותיכנן להמשיך בלימודיו. אני מופתע מאוד מעצם מעצרו, ומקווה שזו הייתה אי הבנה״.



קשר עצמו למיוחס לו


החשוד קשר עצמו למיוחס לו ולאחר ביסוס התשתית הראיתית כנגדו, הוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.



המקרה מגיע לאחר שלפני כשבועיים, נחשף כי שירות הביטחון הכללי, בשיתוף צה"ל, עצר בסוף חודש דצמבר לחקירה שתי אחיות תאומות, דיאנא ונאדיא חוילה, כבנות 18 וחצי, תושבות הכפר שויכה הסמוך לטול כרם וזאת לאחר שבמסגרת חיפוש בביתן אותרו אמצעי לחימה הכוללים מטעני צינור, חומרי דשן להכנת חומר נפץ, וכן סכין, סרטי ראש של חמאס וציוד להפרות סדר.



בחקירת השתיים בשב"כ עלה כי דיאנא רכשה את החומרים הכימיים אשר נמצאו בביתה בצורה עצמאית, ובאמצעות צפייה בסרטוני הדרכה באינטרנט הרכיבה מאלה מטעני חבלה, והתכוונה לעשות בהם שימוש כנגד ישראלים. אחותה, נאדיא, סייעה בהסתרת המטענים בבית בו התגוררו השתיים. עוד עלה בחקירה כי דיאנא נחשפה באמצעות רשת האינטרנט להטפה אסלאמית קיצונית המעודדת נשים ליטול חלק בפעולות טרור כנגד מדינת ישראל וכנגד יהודים, ודברים אלה חיזקו את החלטתה לפעול כמתואר.


כתב אישום נוסף נגד אזרח ישראלי מחורה שתכנן לצאת לסוריה

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום לביהמ"ש השלום בבאר שבע כתב אישום נוסף נגד תושב חורה, נג'ואן אבו אלקיענן, בן 20, שתכנן לצאת לסוריה ולהצטרף לדאע"ש. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וקשירת קשר לביצוע עוון.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יואב קישון, הנאשם, בראשית שנת 2014 החל לתמוך בדאע"ש ואף השתתף באסיפות שנערכו במסגד חמזה בחורה של תומכי דאע"ש, בהם נאם אבו אלקיעאן עותמאן, אשר יצא לסוריה על מנת להצטרף לדאע"ש, ונהרג שם. נזכיר, בפרשה זו הגישה פרקליטות מחוז דרום (פלילי) לביהמ"ש שורה של כתבי אישום נגד חוליה של 5 נאשמים, כולם תושבי חורה, אשר רובם הורשעו ושניים מהם כבר נדונו לעונשי מאסר של חמש וארבע שנים.



עוד עולה מכתב האישום, כי הנאשם נפגש עם פאדי אבו אלקיעאן, שמואשם בתיק בטחוני אחר המתנהל במחוזי ירושלים בעבירות של קשירת קשר לסייע לאויב במלחמה ומגע עם סוכן חוץ, אשר סיפר לו כי בכוונותו של עותמאן לצאת לסוריה והנאשם ופאדי תכננו כי יצאו יחד לסוריה דרך טורקיה ויאמרו לבני משפחתם כי הם יוצאים לטיול בטורקיה או לעומרה שבסעודיה, ובסעודיה יצטרפו לדאע"ש וילחמו נגד הכופרים. כדי להכין את עצמם, צפו הנאשם ופאדי בסרטונים של דאעש וערכו אימוני הליכה וריצה. בסופו של דבר החליט הנאשם שלא יצא לסוריה עם פאדי, אולם במהלך שנת 2015 המשיך להיפגש עמו ולשוחח איתו על ענייני דאע"ש ולצפות בסרטונים של דאע"ש.



התיק נחקר ע"י יחידת פח"ע של משטרת המחוז הדרומי. הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.