שני פיגועי דקירה סוכלו הבוקר (שלישי). סמוך לשער שכם, שם התרחש לפני כשבוע הרצח של החיילת הדר כהן ז"ל, צוות לוחמי מג"ב הבחין בצעירה, תלמידה, בת 16, עם תיק בית ספר, שעוררה את חשדם. השוטרים ניגשו לבדוק אותה וכשנדרשה למסור את תיקה, שלפה הצעירה סכין וניסתה לדקור את השוטרים. הם הגיבו במהירות, הדפו אותה והשתלטו עליה. החשודה, תושבת ירושלים, הועברה לחקירה. 



גם בכרמי צור שבגוש עציון קרה מקרה דומה. קטינה פלסטינית בת 13 שהתקרבה אל שער היישוב נבדקה על ידי המאבטח שעמד בכניסה. על החשודה נמצאה סכין והיא נעצרה והועברה לחקירת כוחות הביטחון.



דוידי פרל, ראש מועצה אזורית גוש עציון: "בזכות ערנותם של תושבים ומקצוענותם של כוחות הביטחון נמנע הבוקר אסון. ילדה שיוצאת מביתה לדקור יהודים במקום לבית הספר היא תוצר של הסתה פרועה של שנים שמתחוללת באין מפריע ברשות הפלסטינית. אנו שבים וקוראים לממשלת ישראל לגלות אחריות ולעבור ממגננה למתקפה".



רק אתמול התבטא אבו מאזן, יו"ר הראשות הפלסטינית, כנגד הטענות להסתה במגזר זה. לדבריו, "הם מדברים על הסתה, אבל אנחנו מוכנים שוועדה משותפת אמריקאית-ישראלית-פלסטינית תבדוק את הטענות הללו. אמרתי את זה לישראלים. ההסתה בישראל ממוסדת וכוללת גם את אמצעי התקשורת, המוסדות הרשמיים, השרים וגם במסרים שלומדים הילדים בבתי הספר. על כולנו לנקות את ההסתה – אצלנו ובישראל. בישראל 95% מהספרים כוללים הסתה ואצל הפלסטינים רק 5%".



זירת הפיגוע שסוכל ליד כרמי צור. צילום: דוברות מועצה אזורית גוש עציון