תומר דיטור (28), סטודנט המתגורר בראש צורים, היה אתמול במהלך אימון ריצה ליד נווה דניאל, בזמן שמצא את עצמו בזירת פיגוע דקירה. הוא נפצע במצב בינוני לאחר שנדקר בכתפו מספר פעמים, ופונה לקבלת טיפול בבית החולים שערי צדק. המחבל נמלט, וסריקות נרחבות נערכו אחריו, אך המאמצים לאיתורו טרם צלחו. הבוקר (רביעי) סיפר דיטור לגל"צ, מבית החולים, על מה שאירע.



"לא הבנתי שזה מחבל, חשדתי אבל לא הבנתי שלקראת זה אני הולך. הסתכלתי אחורה וראיתי שהוא רץ אחריי עם הסכין. הוא התחיל לתת לי מכות בראש עם הסכין ועשיתי מה שאני יכול כדי להרחיק אותו עם הידיים. הוא דקר אותי פעמיים בכתף, הסתובב וברח".



עוד סיפר על הרגעים מול המחבל: "כל מהלך המפגש בינינו היה שקט, אמרתי כמה מילים אך לא צעקתי. הייתי מוכן להרחיק אותו ואחרי שהוא ברח צעקתי לש"ג 'מחבל, מחבל, דקרו אותי'. הוא צעק לי מה קרה וכשהשומר הבין מה קרה הוא הנחה אותי לשכב על הרצפה ולחכות לטיפול. מהר מאוד הגיעו הרבה אנשים ופינו אותי לבית החולים. תוך כדי אני קולט ומבין מה הולך. אין ספק בדברים האלה - הוא לא דקר כי הוא רוצה לשדוד אותי, אלא מהסיבות הידועות".



כמו כן סיפר כי הוא עדיין מאושפז בשערי צדק: "אני אמור להשתחרר הבוקר". עוד סיפר כי בחדר אחר ובמחלקה אחרת נמצאים אחיו ואשתו, להם נולד בן אתמול במהלך בלילה: "שאלו אותי לאיזה בית חולים אני רוצה להתפנות אז שאלתי איפה נמצאים אחי ואשתו ולשם החלטתי לנסוע". 



זירת הפיגוע אתמול. צילום: דוברות מד"א


סריקות בכפר אליו נמלט המחבל


כזכור, פיגוע הדקירה אירע בסמוך לשביל המקשר בין נווה דניאל לאלעזר. המחבל הדוקר נמלט לכפר נחלין וכוחות גדולים סרקו אחריו. בעקבות זאת, הצירים בגזרה נסגרו ומחסומים נפרסו. כמו כן, הפלסטינים דיווחו על סריקות נרחבות בתוך הכפר נחלין, אליו על פי העדויות נמלט המחבל, והכפר נסגר ליציאות וכניסות.



כל היישובים בגזרה נתבקשו לשמור על ערנות מאחר ומדובר במחבל נמלט. בהודעה שנשלחה לתושבי נווה דניאל, נכתב: "אחר הצהריים היתה דקירה שבה נפגע תושב ראש צורים בעת ריצה על דרך האבות. הדוקר נמלט לכיוון נחלין. הצבא, המשטרה והשב"כ מטפלים באירוע וניתן לחזור לשגרה. כתמיד בימים אלו הערנות חשובה".