משרד הביטחון הכריז הבוקר (רביעי) על אבן דרך משמעותית במסגרת מעבר צה"ל דרומה: עם סיום הסרת כל החסמים שהיו בהיבטי התקציב, התחבורה, הדיור ומעטפת המשאב האנושי, משרד הביטחון יקיים  מחר כנס מציעים בו ייפגשו בכירים במנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון, עם נציגי הקבוצות שמעוניינות להשתתף במכרז.

מטרת המפגש היא לעדכן בדבר הפצת המכרז, לתת דגשים לתכולתו וכדי פתוח באופן רשמי את ההליך המכרזי שיימשך כשנתיים. במפגש יועברו עדכונים והבהרות לקבוצות בהיבטים פיננסיים ובהיבטים נוספים. 
 
לקריית התקשוב הטכנולוגית שתוקם בבאר שבע בסמיכות לאוניברסיטת בן גוריון יעברו יחידות  הטכנולוגיה המרכזיות, ביניהן: אגף התקשוב – היחידות הטכנולוגיות ובתי הספר למקצועות המחשוב, הסייבר והתקשורת שנמצאים כעת בשלישות בר"ג ובצריפין, יחידות פיתוח ותקשוב נבחרות מחיל האוויר ומפקדת פיקוד הדרום – שנמצאת כעת במחנה בבאר שבע.

 

35,00 לובשי מדים יעברו לדרום


הקבוצה שתזכה במכרז, שעלותו מוערכת במיליארדי שקלים תכלול את המימון, התכנון, ההקמה, והתפעול על פני 25 שנים, תבנה את הקריה על פני 180 דונם שבו ייבנה כ-130 אלף מטר רבוע בבנייה ייחודית, שבחלקה תעשה על בסיס בניינים של עד 8 קומות. תחילת הבנייה בקריית התקשוב הטכנולוגית מתוכננת במהלך 2018 וצפוי לאכלוס של למעלה מ-5,000 חיילים, במהלך שנת 2023.
 

"מדובר באבן דרך משמעותית במעבר צה"ל דרומה" אמר תא"ל במיל' נתי אפרתי, ראש מנהל מעבר דרומה במשרד הביטחון. "קריית ההדרכה בה ישרתו כ- 10,000 משרתים הייתה אבן דרך מרכזית, ולאחר אכלוסה המלא -  תהפוך לעיר השנייה בגודלה בין באר שבע לאילת". 
 
במשרד הביטחון מציינים כי כבר היום  ניתן להתרשם בשטח מהשפעות המהלך על הנגב. מקרה הבוחן של קריית ההדרכה, עיר הבה"דים, שבצומת הנגב מעיד על פריחה של מפעלים, קבלנים, עסקים ונותני שירותים. עד כה, הוצאו במרחב הנגב  כמיליארד שקלים מתוך עלות ההקמה. במסגרת המעבר, יעברו לשרת בדרום כ-35,000 לובשי מדים. מדובר בהכפלת מספר המשרתים כיום, מתוכם כ-7,000 משרתי קבע, מרביתם טכנולוגיים.

במערכת הביטחון תולים תקווה כי חלקם יבחרו לא רק לשרת בנגב, אלא גם להתגורר בו, ומקווים בנוסף כי הקמת קריית התקשוב הטכנולוגית, תאיץ את תהליך ההקמה והפיתוח של פארק ההיי-טק, תייצר אלפי משרות חדשות בתחומי הטכנולוגיה והסייבר ותמשוך אל הנגב אוכלוסיות חדשות.