״הבנו מיד שמדובר בפיגוע דקירה ושיש לנו שניות לעצור את המחבל לפני שחברנו לצוות לא יהיה בחיים״, כך שיחזר היום (שישי) רס״ל א׳, אחד מלוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל שנטרלו את המחבל לאחר שדקר שניים מחבריו לצוות בפני מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי בשער שכם הבוקר. 



כאמור, בסמוך לשעה תשע בבוקר, מחבל כבן 20 תושב כפר עקב הגיע לשער שכם, נכנס לעיר העתיקה דרך השער, כעבור מספר דקות שב על עקבותיו כשסכין בידו, רץ לעבר צוות של לוחמי משמר הגבול והחל לדקור את לוחם מג״ב, רש״ט י׳ באזור הצוואר.



מפקח נ׳, מפקד הצוות שזיהה במהירות את המתרחש, הדף את המחבל תוך שהוא מונע מהמחבל לגרום לפציעות חמורות יותר בחברו לצוות וכתוצאה נדקר בידו. רש״ט י׳, מפקח נ׳ ושני הלוחמים הנוספים, ביצעו ירי מדוייק לעבר המחבל ובכך מנעו המשך פגיעה בלוחמים ואזרחים. מותו של המחבל נקבע בזירת האירוע.



שני הלוחמים פונו לבית החולים "שערי צדק" בעיר כשהם פצועים באורח קל עד בינוני לקבלת טיפול רפואי. אל בית החולים הגיע מפקד משמר הגבול וסגן מפקד מג"ב ירושלים, שם מנהל חדר הטראומה, ד״ר עופר מרין סקר בפני ניצב שבתאי אודות מצבם של הלוחמים.



לאחר מכן שיחזרו בפניו הלוחמים את התרחשות האירוע: ״במהלך משמרת שגרתית בעיר העתיקה, רץ מחבל חמוש בסכין לעבר הלוחם שלי והחל לדקור אותו באזור הצוואר, מיד הדפתי אותו ובכך נפצעתי בידי, אני ושאר הצוות דרכנו את הנשקים ונטרלנו את המחבל לפני שהספיק לפגוע באזרחים״, אמר מפקח נ׳.



מפקד גדוד העיר העתיקה שיבח את פעילות הלוחמים ואמר, ״מקצועיות הלוחמים הביאה לניטרול מיידי של האיום ומנעה פגיעה בחיי אדם, הלוחמים מאומנים ומיומנים בדיוק לאירועים מהסוג הזה, המענה המהיר והמקצועי הינו הגורם המרכזי לסיומו של האירוע באופן הזה וללא פגיעה באזרחים חפים מפשע״.



מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי, פנה אל הלוחמים ושיבח אותם על פעולתם הנחושה: ״פעלתם בגבורה, אני מצדיע לכם. אני גאה בכם על העשייה, פעלתם במקצועיות. מהירות התגובה והדיוק שלה הם מה שהביאו לסיום הפיגוע בשניות. עם ישראל מוקיר ומעריך את הפעילות של כל אחת ואחד מכם, זכרו תמיד שבחלקנו נפלה הזכות לעמוד על המשמר למען תושבי מדינת ישראל״.