בעקבות תקיפתו של חייל חרדי בבית שמש, שוחח היום (ראשון) גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם, אשת קצין חרדי, עדי גליקמן, לאחר שקיבל איומים על חייו. "בעלי בצבא שבע שנים, התגייס אחרי שסיים את לימודיו בישיבה, הוא בתפקיד למען אותם חיילים חרדים שבחרו להתגייס ", סיפרה. "בשנה האחרונה התחלנו לקבל איומים באופן אישי כלפינו. קיבלנו איומים ממש על חייו של בעלי", הוסיפה גליקמן.



"פורסם עלון, עם השמות והתמונות של בעלי והמפקד שלו, תחת הכותרת 'שמד בלשכות הגיוס'", הוסיפה גליקמן. "אחר כך יצאה חוברת נוספת עם פרופילים ותמונות של 40 אנשים שמטפלים בגיוס חרדים לצבא, וגם מספרי טלפון, מספרי תעודות זהות, כתובות וגיל. החוברות האלה הופצו במיילים, וכשיש להם כסף הן גם מודפסות ומופצות לעסקנים במגזר החרדי ולרבנים. כבר לפני מספר שנים לא קיבלו ילד שלנו לבית ספר כי אבא שלו לובש מדי צבא. זה כבר נמשך לא מעט שנים. אותם מוסדות חינוך מתוקצבים מהמיסים שלי, מהארנונה, ועל ידי המדינה, ואין אכיפה בנושא הזה".





"מדובר בקמפיין השחרה שנועד להרתיע את מי שטרם התגייס, ולהעניש את מי שהתגייס", ציין גזית, "הוא השפיע על בעלך, הוא חשב לעזוב את הצבא בגלל זה?". "ממש לא", השיבה גליקמן. "פנינו לעורך דין, כי מדובר על לשון הרע שהופץ נגדנו. הגשנו תלונות במשטרה, ולצדנו הוגשו עשרות תלונות של אנשים שהופיעו בחוברות האלה. הבנו שמשם לא תצמח לנו הישועה ושכרנו חוקר פרטי שהביא בפנינו את שמות מפיצי החוברות. העברנו את החומר למשטרה, ואין לנו מושג איפה זה עומד. מדובר בפשע. האנשים האלה הם מסכנים ומשועממים וצריך לדאוג להם לתעסוקה".

חברת הכנסת רחל עזריה ממפלגת "כולנו" הצטרפה לשיחה והוסיפה: "בלתי נתפס שחיילים חוזרים הביתה, לחלקם אין משפחה שתפנק אותם, ומפחידים אותם ומאיימים עליהם. בהתחלה זה היה בדיבורים ואחרי זה בחרמות. לא נותנים להם להתפלל בבתי כנסת, ובזמן האחרון פוגעים בהם ובמכוניות. פנינו למשרד הביטחון והם אמרו שיש ועדה שמטפלת בנושא ושיש כבר כתבי אישום נגד שני אנשים. זה לא מספיק. אנחנו נקיים דיון בוועדת חוץ וביטחון ונמשיך לעקוב, כדי להבהיר את הדברים לכל הקיצונים. זו קבוצה קטנה, קנאית וקיצונית, שמנסה לכפות את דעתה על כל החברה החרדית".

ערך: אסף נבו