שב"כ התיר אתמול (ראשון) לפרסום כי חוליית חמאס תכננה להתנקש בראש הממשלה בנימין נתניהו. מכתב האישום שהוגש עולה כי ראש החוליה, אחמד עזאם (25), תושב הכפר יאסוף בשומרון, תכנן את המבצע עם חזאם סנדוקה. בחקירתו סיפר סנדוקה: "לאחר ששוחחתי עם עזאם על האפשרות לבצע פיגוע חטיפה, פיגוע התאבדות או פיגוע של מטענים, התחלתי לחשוב איפה המקומות המתאימים לביצוע הפיגועים. מאחר שעבדתי בחברת שמירה בירושלים חשבתי שהמקומות המתאימים הם קניון מלחה, אולם הארנה ובית הכנסת הגדול, כי מגיעים למקומות האלה הרבה אנשים וביניהם ראש הממשלה נתניהו".



מרגע זה התמקדו החוקרים במשפט האחרון שנאמר בחקירה. מתברר כי חברי החוליה רכשו כמויות גדולות של חומרים כימיים והחלו לגייס פעילים נוספים. סנדוקה, שעבד כמאבטח במשחקי כדורסל, סיפר בחקירתו, שתמליליה נחשפו באתר "וואלה!": "חשבתי ביני לבין עצמי שהבמה הזאת מתאימה לשים מטען ולפוצץ אותו כאשר יהיה על הבמה ראש הממשלה בנימין נתניהו עם המקורבים שלו. לא ביצעתי זאת כי אני לא יודע לבצע, ואני לא יודע לייצר חומרי נפץ ומטענים".



עוד עולה מהחקירה כי השניים היו אמורים לקבל 5,000 שקל על קילוגרם חומר נפץ שהצליחו לייצר. לצורך כך סנדוקה רכש כמות גדולה של אשלגן, דשן נוזלי, עשרות קילוגרמים של דשן חקלאי, חומצה גופרתית וחומרים נוספים. את ההנחיות הם קיבלו היישר מפעילים בעזה, אולם רגע לפני בניית המטען והוצאת הפיגוע לפועל נעצרו השניים, לאחר חקירה סמויה של השב"כ.